Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Essay Writing 1
Tárgy kódja: BBNAN20700A
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: angol, magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Limpár Ildikó Gyöngyi
Tárgyleírás:

Ismeretanyag: az angolszász érvelőn. „argumentative”) esszé, az alapoktól a kész esszéig, a következőszletekre koncentrálva: az esszé felése (bevezető bekezdés, érvelő bekezdések, ellenérvet felvonultató és cáfoló bekezdés, konklúzió), a bekezdés felése (tézismondat / témamegjelö mondat, témakifejtő, tét alámasztó mondatok), speciális bekezdések. Az esszé megísa: az ötleteléstől a kész esszéig (ötletelés, a téma al-tékra bontása, vázlatba rendezés, ís).

Kompetenciák: a kurzus az angolnyelvű ískészséget fejleszti az érvelő esszé technikán keresztül, a hangsúlyt a következő kompetenciákra helyezve: képesség az angol nyelv ísban törté használatára a felsőfokú C típusú nyelvvizsgának megfelelő szinten, képesség Magyarország és az adott célnyelvi országok társadalmi, gazdasági, környezeti probléinak ismeretében megszerzett tudásuk közvetíre és alkalmazára, képesség szakmai és általános ismeretek szelektára és rendezére, logikai érvelésre.

A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező iro

dalom:

BLASKÓ Ágnes, HAMP Gábor, Ís 1.0. Az ötlettől a jól strukturált szövegig. Budapest, Typotex, 2013. ISBN 9789639664654

EVANS, Virginia, Successful writing: proficiency. Newbury, Express Publishing, 2008. ISBN 1842168800

MYERS, Tony, Upgrade your English essay. London, Arnold, 2002. ISBN 0340807911

Ajánlott irodalom:

FAIGLEY, Lester, SELZER, Jack, Good reasons with contemporary arguments. New York, Pearson Longman, 2011. ISBN 9780205000937

LEVIN, Peter, Write great essays!, Maidenhead, Open University Press, 2004. ISBN 0335215777

SWAN, Michael, Practical English usage. Oxford, Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194420983

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

Ismeri az angol nyelvű kultúk jellemző ísbeli és szóbeli, szépirodalmi, tudományos és köleti, népszerűfajait és azok szabályrendszerét.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanuló

>sségek műnek kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b) képességei

pes legalább egy, Eurón kíli angol nyelvű kultúra, eszmerendszer szempontjál az angol nyelvű kultúk jelenségeit értelmezni.

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

Irányís mellett képes a tanuló<

span style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;"> szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes öllóan, önkritikára é tervet készíteni a lyafutához szükséges tudások, képességek, attitűk hiányainak a felszámolára, a szakma tanulában elért eredményekre támaszkodva.

pes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra é együttműsi képességgel, látja a kös sikerhez való egyéni hozzárulásokat.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

pes öllóan ísos elemzések elkészíre, elvégzett feladatainak szakmai kö

nség előtti bemutatára szóban és ísban.

c) attitűdje

s kultúkat elfogad, törekszik azok megismerére és megértére.

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

rekszik angol szaknyelvi tudának fejlesztére.

Szakmai hivatástudata kialakíra és önképzésre törekszik.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegérté

an>si és szövegprodukciós készsét.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott köhez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

Nyitott az angol nyelvű kultúk hátterének megismerére.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe