Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Essay Writing 2
Tárgy kódja: BBNAN20800A
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: angol, magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Földváry Kinga Katalin
Tárgyleírás:

 

Ismeretanyag: a tudományos esszé megíhoz szükséges ismeretanyag. Ennek fő alkotóelemei: az irodalmi műelemzés módszereinek ísbeli alkalmazása, elemzési szempontok ölló kialakísa, megalapozott és következetes érvelés felése; a tudományos esszé kritériumai, felése, formai követelményei; minimum egy hivatkozásrendszer elsajása (ajánlott stílus: MLA) mind a bibliográfiakészís, mind a szövegben törté hivatkozás tekintetében, valamint egyéb hivatkozási módszerekkel való ismerkedés; jegyzetelési módszerek, hatékony információkezelés, kutatási módszerek; idési módszerek, parafrazeás, plagizás elkerüse; speciális bekezdések. A kurzus alapkövetelménye egy darab ölló tudományos esszé elkészíse a témamegjelöstől a kész esszéig, az egyes fázisok (témamegjelös, tézismegjelös, vázlatkészís, bibliográfiakészís, első verziószíse bibliográfiával és hivatkozásokkal, végleges verzió elkészíse) ellenőrzése mellett.

Kompetenciák:pesség az angol nyelv ísban törté használatára a felsőfokú C típusú nyelvvizsgának megfelelő szinten, valamint képesség az anglisztikai tanulmányokra érvényes ismeretszerzés általános módjainak és alapvető kutatási technikáinak ísbeli alkalmazára.

style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező irodalom:

MLA Handbook for Writers of Research Papers. New York, The Modern Language Association of America, 2021. ISBN 9781603295611

BOOTH, Wayne C, COLOMB, Gregory G., WILLIAMS, Joseph M., The craft of research. Chicago, University of Chicago Press, 2016. ISBN 9780226239736

BLASKÓ Ágnes, HAMP Gábor, Ís 1.0. Az ötlettől a jól strukturált szövegig. Budapest, Typotex, 2013. ISBN 9789639664654

Ajánlott irodalom:

GRAFF, Gerald, BIRKENSTEIN, Cathy, They say/I say. New York, Norton, 2006. ISBN 9780393924091

ECO, Umberto, Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest, Partvonal, 2012. ISBN 9789639910898

TURLEY, Richard Marggraf, Writing Essays: A guide for students in English and the humanities. London & New York, Routledge, 2015. ISBN 9781138916692

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

Ismeri az angol nyelvű kultúk jellemző ísbeli és szóbeli, szépirodalmi, tudományos és köleti, népszerűfajait és azok szabályrendszerét.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulósségek műnek kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b)pességei

pes legalább egy, Eurón kíli angol nyelvű kultúra, eszmerendszer szempontjál az angol nyelvű kultúk jelenségeit értelmezni.

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

span>fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

Irányís mellett képes a tanuló szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes öllóan, önkritikára é tervet készíteni a pályafutához szükséges tudá

tyle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">sok, képességek, attitűk hiányainak a felszámolára, a szakma tanulában elért eredményekre támaszkodva.

pes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra é együttműsi képességgel, látja a kös sikerhez való egyéni hozzárulásokat.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értő

don képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

pes öllóan ísos elemzések elkészíre, elvégzett feladatainak szakmai könség előtti bemutatára szóban és ísban.

c) attitűdje

s kultúkat elfogad, törekszik azok megismerére és megértére.

Tudatosan pviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

rekszik angol szaknyelvi tudának fejlesztére.

Szakmai hivatástudata kialakíra és önképzésre törekszik.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukcs készsét.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott köhez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szalyait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismere

ben.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

Nyitott az angol nyelvű kultúk hátterének megismerére.

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe