Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Etika szakmódszertan 5. (Az etika tanítás sajátosságai)
Tárgy kódja: BONTP33500
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Kormos József
Tárgyleírás:

A szemináriumon a hallgatók az etika tanítás tárgyi feltételeivel és speciális feladataival ismerkednek meg.

Főbb témakörök: A tankönyvek és segédanyagok választéka, lehetőségek. A tankönyv és a segédanyag kiválasztás szempontjai. Az etikai szövegek, etikai jellegű események elemzésének szempontjai, módszerei. A csoportdinamika és a személyre szabott oktatás szerepe Az értékelés, ellenőrzés és számonkérés módszerei (feladattípusok, felelés, esszéírás, projektkészítés, házifeladat stb.).

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Az etika tanításával kapcsolatos dokumentumok: Nat, kerettanterv, érettségi stb. az Oktatási Hivatal honlapján www.oktatas.hu

Higgins, Chris 2011. The good life of teaching. An ethics of professional practice. Malden, Wiley-Blackwell. ISBN 9781444339307

Homor Tivadar 2003. Az etikatanítás gyakorlata. Budapest, Krónika Nova Kiadó. ISBN 0219004593382

Karlovitz János: Tankönyv. Elmélet és gyakorlat. Budapest, 2001, NTK. ISBN 9631922340

Kormos József 2021. Az etika tantárgy tanításáról. Budapest, PPKE. ISBN 9789635750429

Nida-Rümelin, Julian-Spiegel, Irina-Tiedemann, Markus (Hg.) 2015. Handbuch Philosophie und Ethik I. Didaktik und Methodik. II. Disziplinen und Themen. Padernbor, Ferdinand Schöningh. ISBN 9783825286170; 9783825286187

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)    tudása

- ismeri az etika tanítás tankönyveit és segédeszközeit

- ismeri a csoportdinamika és a személyre szabott oktatás felhasználási lehetőségeit

- ismeri az etikai szövegek, etikai jellegű események elemzésének szempontjait, módszereit

- ismeri az etika tantárgy esetében az értékelés, ellenőrzés és számonkérés módszereit

b)    képességei

- képes a tanítás-tanulás körülményeinek megfelelő tankönyvek, eszközök kiválasztására

   - képes etikai szövegek, etikai jellegű események megadott szempont szerinti elemzésére, értékelésére

   - képes mikrótanítási környezetben alkalmazni az értékelés, ellenőrzés és számonkérés módszereit

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe