Tantárgy adatlapja
A tanegység áttekinti a klasszikus szülő-csecsemő
konzultáció alkalmazási lehetőségeinek etikai szempontjait. Tárgyalja a
szülővezetés kérdését, a kapcsolatdiagnosztikában alkalmazott eljárások
használatának etikai szempontjait, a
családdal való együttműködés szabályozásának kérdését, a gyermekbántalmazással
kapcsolatos jogi és etikai hozzáállás gyakorlati szempontjainak alkalmazását,
a korai prevenció és intervenció szintjeinek etikai kívánalmait; a
szakterülettel átfedésben lévő konzultációs elvek alkalmazási lehetőségeit és
korlátait. A tanegység gyakorlati példák elemzésével segíti elő a hallgatók
kompetenciájának fejlődését a megkívánt etikus magatartás megvalósításában. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező olvasmányok: 1. Van den Eerenbeemt, E.-L.,
VanHeusden, A. (2001) Örökbefogadás és lojalitás. In: A változó egyensúly.
Böszörményi-Nagy Iván egyéni és családterápiás módszere. Coincidencia Kft.
2001, Budapest. 47-51. 2. Borbély S. (2012) A szülők és
mi. Szakmai és személyes összegzés a korai intervenció alapvető kérdéseiről
és kommunikációs dilemmáiról. Budapesti Korai Fejlesztő Központ, 2012. Ajánlott
olvasmányok: 1. Salomonsson, B. (2013)
Transferences in parent-infant psychoanalytic treatments. The International Journal of
Psychoanalysis, 2013 767-792. 2. Stern, D. Anya születik
Animula 2007 koraszülöttség fejezete Budapest 3. Hédervári-Heller É. (2008) Szülő-csecsemő
konzultáció és terápia - A viselkedésszabályozás zavarai csecsemő és
kisgyermekkorban. Animula Kiadó, Budapest. |