Tantárgy adatlapja
A tanegység a klasszikus szülő-csecsemő konzultáció
alkalmazási lehetőségeinek etikai szempontjait a gyakorlat szintjén
sajátíttatja el a hallgatókkal . Tárgyalja a szülővezetés kérdését, a
kapcsolatdiagnosztikában alkalmazott eljárások használatának etikai
szempontjait, a családdal való
együttműködés szabályozásának kérdését, a gyermekbántalmazással kapcsolatos
jogi és etikai hozzáállás gyakorlati szempontjainak alkalmazását, a korai
prevenció és intervenció szintjeinek etikai kívánalmait; a szakterülettel
átfedésben lévő konzultációs elvek alkalmazási lehetőségeit és korlátait,
valamint a kompetenica határokat és lehetőségeket. A tanegység gyakorlati példák gyűjtésével és
elemzésével segíti elő a hallgatók kompetenciájának fejlődését a megkívánt
etikus magatartás megvalósításában. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező olvasmányok: 1. Varga Katalin (2009).
Pszichológus etika - 99 dilemma tükrében. Medicina Könyvkiadó, Budapest. 2. Gerő, Zs. (2000) Etikai
dilemmák gyerekpszichológus hallgatók szemével. Magyar Pszichológiai Szemle,
LV. 81-85. 3. Van den Eerenbeemt, E.-L.,
VanHeusden, A. (2001) Örökbefogadás és lojalitás. In: A változó egyensúly.
Böszörményi-Nagy Iván egyéni és családterápiás módszere. Coincidencia Kft.
2001, Budapest. 47-51. 4. Borbély S. (2012) A szülők és
mi. Szakmai és személyes összegzés a korai intervenció alapvető kérdéseiről
és kommunikációs dilemmáiról. Budapesti Korai Fejlesztő Központ, 2012. Ajánlott
olvasmányok: 1. Salomonsson, B. (2013)
Transferences in parent-infant psychoanalytic treatments. The International Journal of
Psychoanalysis, 2013 767-792. 3. Hédervári-Heller É. (2008) Szülő-csecsemő
konzultáció és terápia - A viselkedésszabályozás zavarai csecsemő és
kisgyermekkorban. Animula Kiadó, Budapest. |