Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A
hallgatók európai oktatáspolitikai ismereteinek megalapozása. Az Európai
Uniónak a nemzeti közoktatási rendszerek fejlesztését célzó közvetlen és
közvetett eszközeinek bemutatása. A magyar közoktatás rendszerének európai
dimenzióban történő értelmezése. Főbb tematikai
csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: -
Horváth
Zoltán (2011): Kézikönyv az Európai Unióról / – 8. átdolgozott kiadás/.
HVG-ORAC Lap- és Könyvkiadó Kft., Budapest 470-477 p. -
Halász
Gábor (2012): Oktatás az Európai Unióban. Budapest, Új Mandátum Könyvkiadó
Kft., 470-477 o. ISBN:9789632870533 -
Forgács
András – Loboda Zoltán (2003): Az Európai Unió és az oktatás. Budapest, PRESS
PUBLICA Kiadó. ISBN:963-9001-82-1 -
Torgyik
Judit (szerk.) (2009): Oktatási rendszerek Európában. Krónika Nova Kiadó.
Budapest Ajánlott
irodalom: -
Ormándi
János (2006): Összehasonlító pedagógia. APC-Stúdió. Gyula 6-118 p. -
Kiss Éva
(2005): Az Európai Unió a XXI: század elején. Akadémiai Kiadó. Budapest -
Bodó
Balázs, Földessy Aranka, Lovász Gabriella (szerk.) (2004): Európai Uniós
pályázatok kézikönyve. Európa Média Kht. Budapest -
Setényi
János (2009): Az élethossziglani tanulás az új paradigma |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
ismeri az
Európai Unió működésének alapelveit és főbb intézményeit -
ismeri az
Európai Unió Szociális Alapjának célkitűzéseit -
ismeri a nemzeti közoktatási rendszerek
fejlesztését célzó eszközöket, módszereket (közösségi programok, európai
uniós pályázatok) ismerete -
magyar
köznevelést támogató főbb uniós pályázatokat b) képességei -
projekt
szemléletű gondolkodás megismerésére, alkalmazására c) attitűdje -
nyitott az európai identitás megismerésére,
elfogadására |