Tantárgy adatlapja
A kurzus bevezeti a hallgatókat az iszlám teológiai és filozófiai gondolkodásába. Célja, hogy megismertesse a filozófiai/ teológiai hagyomány görög gyökereit és fejlődését a különböző kalám iskolákban, illetőleg a filozófiai hagyományban. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Rosenthal Franz, The Classical Heritage in Islam. London: Routledge, 1992. O’Leary, de Lacy. How Greek science passed to the Arabs. London: Routledge, 1992. Treiger, Alexander (2016). „Origins of Kalam” In: The Oxford Handbook of Islamic Theology. Frank, R. (1992). „The Science of Kalam.” Arabic Sciences and Philosophy. 2(1), 7-37. Stroumsa S.(2019). “Early Muslim and Jewish Kalam: The Enterprise of Reasoned Discourse,” in: Christoph Markschies and Yohanan Friedmann, ed., Rationalisation of Religion: Judaism, Christianity and Islam. Jerusalem and Berlin: The Israel Academy of Sciences and Humanities and de Gruyter. 202-223. Ess, Jan van, John O’Kane Theology and Society in the Second and Third Century of the Hijra, Vol. 1: A History of Religious Thought in Early Islam, Leiden-Boston: Brill, 2017. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása A hallgató megismerkedik a klasszikus görög filozófiai hagyomány muszlim adaptációjának és további fejlődésének történetével. b)… képességei ……Árnyaltan, a filozófiai terminológia alapos ismeretével képes beszélni filozófiai tematikáról. -……. -…….. |