Tantárgy adatlapja
A kurzus célja az írásbeli készségek fejlesztése és az alapvizsga írásbeli részére (szövegértés, szövegalkotás) felkészítés. Autentikus szövegekből kiindulva, a hallgatók különféle témákon keresztül sajátítják el az érvelő szöveg szabályrendszerét, majd szövegalkotási feladatokon át mélyítik el ismereteiket. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Alikavazovic, Jakuta, Savoir rédiger, Levallois-Perret, Studyrama, 2007, ISBN 978-2-84472-987-3 Renouard, Madeleine, Weiss, Francois, Gammes 1,2,3, Paris, Clé International, 1982, ISBN 2-190-33268-0, ISBN 2-190-33269-9, ISBN 2-190-33270-2 Portine, Henri, L'Argumentation écrite, Paris, Hachette, 1983, ISBN 2-010-08727-5 Dupoux, Béatrice et al. Réussir le Delf, Paris, Didier,, 2006, ISBN 978-2-278-05754-2 |
"624"> Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Megismeri az adott nyelvre jellemző érvelő szövegek kulturális és nyelvi sajátosságait b) képességei Képes különféle témákban koherens, világos írott érvelő szöveget alkotni |