Tantárgy adatlapja
A hallgatók a szeminárium során megismerik a leíró és narratív irodalmi szövegek elemzésének nyelvi eszközeit, megtanulnak ilyen szövegeket létrehozni: főnévi, kiterjesztett csoportok (jelzők, főnévi kiegészítők, vonatkozó összetett mondatok), összehasonlítás, metafora. Megismerik az elbeszélő szövegek narratív szerkezetét: koherencia, névmások rendszere, igeidők, logikai kapcsolóelemek stb. |
Jean-Michel Adam, Les textes : types et prototypes: Récit, description, argumentation, explication et dialogue, Armand Colin, 2011, ISBN: 9782200254278 Jean-Michel Adam, Le texte narratif: traité d'analyse pragmatique et textuelle, Nathan, 1994, ISBN: 2-8011-1083-3 Documents, dossiers pédagogiques sur internet |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri az adott újlatin nyelvű kultúra jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét. - Átlátja az adott újlatin nyelvhez tartozó szövegek és kulturális jelenségek befogadásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait. b) képességei - Műfajilag sokszínű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez az adott újlatin nyelven. - Az adott újlatin nyelvhez és kultúrához kapcsolódóan kiválasztja és alkalmazza a szakmai problémának megfelelő nyelvészeti, irodalomtudományi vagy kultúratudományi módszert. |