Tantárgy adatlapja
A hallgatók a szeminárium során megismerik a leíró és narratív irodalmi szövegek elemzésének nyelvi eszközeit, megtanulnak ilyen szövegeket létrehozni: főnévi, kiterjesztett csoportok (jelzők, főnévi kiegészítők, vonatkozó összetett mondatok), összehasonlítás, metafora. Megismerik az elbeszélő szövegek narratív szerkezetét: koherencia, névmások rendszere, igeidők, logikai kapcsolóelemek stb.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Jean-Michel Adam, Les textes: types et prototypes: Récit, description, argumentation, explication et dialogue, Armand Colin, 2011. ISBN 9782200254278
Jean-Michel Adam, Le texte narratif: traité d'analyse pragmatique et textuelle, Nathan, 1994. ISBN 2-8011-1083-3
Documents, dossiers pédagogiques sur internet
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudás
Ismeri az adott újlatin nyelvű kultúra jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét.
Átlátja az adott újlatin nyelvhez tartozó szövegek és kulturális jelenségek befogadásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.
b) képesség
Műfajilag sokszínű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez az adott újlatin nyelven.
Az adott újlatin nyelvhez és kultúrához kapcsolódóan kiválasztja és alkalmazza a szakmai problémának megfelelő nyelvészeti, irodalomtudományi vagy kultúratudományi módszert.