Tantárgy adatlapja
A szemináriumok folyamán a hallgatók megtanulják a tudományos és magyarázó szövegek megértése és elemzése során jelentkező nehézségek leküzdését. Elsajátítják az ilyen szövegek megértéséhez és létrehozásához szükséges nyelvi eszközöket és kompetenciákat: a szöveg tartalmát explicitáló, és a következtetések levonását segítő információk kiszűrését, valamint a koherencia és a szöveg globális jelentésének a megértését. A hallgató elsajátítja az információkat összekötő ok-okozati összefüggések megértéséhez és kialakításához szükséges kompetenciákat.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Marie-Christine Pollet, Pour une didactique des discours universitaires: Étudiants et systeme de communication a l'université, De Boeck Supérieur, 2001. ISBN 9782804136154
Alice Toma, L'architecture relationnelle du texte scientifique: Essai sur les articulations linguistiques des discours scientifiques, EME éditions, 2015. ISBN 9782806634542
Gérard Barbottin, Rédiger des textes techniques et scientifiques en français et en anglais: guide pratique, Insep Editions, 2003. ISBN 9782914006194
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudás
Ismeri az adott újlatin nyelv egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) szakkifejezéseit.
Tisztában van az adott újlatin nyelv és kultúra jellemző kutatási kérdéseivel, elemzési és értelmezési módszereivel.
b) képesség
Az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél az adott újlatin nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen az adott újlatin nyelv kulturális témaköreivel kapcsolatosan.
Az adott újlatin nyelvhez és kultúrához kapcsolódóan kiválasztja és alkalmazza a szakmai problémának megfelelő nyelvészeti, irodalomtudományi vagy kultúratudományi módszert.