Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a hallgató szerezzen
általános ismereteket a függőségekről, azok mibenlétéről, lélektanáról, az
addikciók fajtáiról. A függőség megelőző elsődleges és másodlagos preventív
módszerekről. Főbb tematikai csomópontok: 1.
Általános ismeretek a
függőségről. 2.
Drogok és új jelenségek a
drogfüggőség vonatkozásában. 3.
Internetfüggőség, online
játékfüggőség, 4.
Szerencsejáték függőség és
mindezek megjelenése az iskolai közegben. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Kály-Kullai Károly: Utak –
útkeresők – szenvedély – betegség, Új Ember, Budapest, 2007. Ajánlott irodalom: -
le="font-family:"Times New Roman",serif;
mso-fareast-font-family:Calibri;color:black">Demetrovics Zsolt (szerk.): Az
addiktológia alapjai, 1–4. kötet, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2007–2010; -
May, Gerald G.: Függőség és kegyelem, Harmat, Budapest, 2006; |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Tudása: -
Szakmai ismeretei vannak a
függőség kialakulásáról, megelőzéséről és kezelési lehetőségiről. Ismeri a
függőségek fajtáit hasonlóságait és különbségeit. < span style="font-family:"Times New Roman",serif;mso-fareast-font-family:Calibri;
color:black">Képességei: -
Képes felismerni a függőség
jeleit egy gyermeken. Tudja, hogy miként járjon el ilyen esetben. Képes
felismerni a függőség veszélyeztető jeleit a kiskorú gondviselőjén, tudja,
hogy miként járjon el. Attitűdje: -
A
függőségekhez való hozzáállásában a szakmai ismereteire és nem előítéletekre
hagyatkozik. Képes a függőségre betegségként tekinteni, nyitott arra, hogy
ennek okait feltárja. |