Tantárgy adatlapja
A kurzus bevezeti a hallgatókat az iszlám alapvető forrásai - Korán és ?adi? - közül az utóbbiba. Célja, hogy megismertesse a ?adi? szerkezetét, tartalmát, stílusát, s hogy milyen szerepet tölt be a muszlim vallási és kulturális életben, valamint, hogy bepillantást nyújtson abba, hogy az idők folyamán milyen értelmezési és kritikai módszerek kísérték fejlődését, gyűjtését. |
s="MsoNormal" style="font-family:Calibri;margin-left:0px;text-align:left;">A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Goldziher Ignác, A hadisz kialakulása, in: G.I. Az iszlám kultúrája, Bp., Társadalomtudományi, 1981. 181-591. An-Nawawi, Jahjá ibn Saraf ad-Dín. Negyven hagyomány. Az iszlám vallás alapvető tanításai. Hága: Mikes, 2003 Juynboll, G.H.A., ?adith and the Qur’an: In: Encyclopaedia of the Qur’an, vol II., 376-397. Robson, J., ?adi?, in: IE2 III. 23-29. Juynboll, G. H. A., Muslim tradition: studies in chronology, provenance and authorship of early Hadith. Cambridge: Cambridge University Press, 1983. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása A kurzus végére a hallgatók rálátnak a ?adi?nak, mint az iszlám egyik legkorábbi forrásának történeti és fogalmi jelentőségére, valamint a hit és a gyakorlat szintézisében játszott szerepére. b) képességei -……. Megismerik a ?adi?-irodalom nyelvészeti és szerkezeti jellemzőit, valamint azt az elméleti hátteret, mely a „?adi?-tudomány” formálódását meghatározta. -…….. |