Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: History of English Literature from the beginning to John Milton
Tárgy kódja: BBNAN11000A
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: angol, magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Almási Zsolt
Tárgyleírás:

A szeminárium célja nem az előadáson elhangzottak követése és azok szemináriumi feldolgozása, hanem inkább “tallós” és egyes művek megvitatása. A szövegelemzések nem a tudományos szigorúg, hanem a művelt, figyelmes olvasás („Local reading”) módszertanán alapulnak. A kurzus általános célja a hallgatókban alakuló olvasói módozatok fejlesztése, az ölló ismeret- és élményszerzés kapcsán szóbeli és ísos véleményalkotás ösztönzése, a művek alapján a korszak angol kultúrtörténetének tanulmányozása. A kurzus specifikus célkitűse, hogy műnemenként három-négy szerző, ill. alkotás elemző-értelmezőrgyalán keresztül elmélyítse az előadások ismeretanyagát, fejlessze a hallgatók ísbeli és szóbeli kifejezőszsét a szakirodalom szakszerű és etikus felhasznával.

A szemináriumi jegy az órai munka, egy öt perces kiselőadás é

le="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">s a szemináriumi dolgozat részjegyeiből alakul ki.

A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

CAEDMON, “Hymn”; “The dream of the rood”. “The wanderer”

Beowulf. HUDSON, Marc (ford.), Ware, Wordsworth, 2007. ISBN 9781840226140

CHAUCER, Geoffrey, The Canterbury Tales: A Selection. London, Penguin, 2000. ISBN 0140622071

SHAKESPEARE, William, Hamlet. London, New York, Routledge, 1991. ISBN 0415026830

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

A szakot elvégző hallgatókozott az angol nyelvű kulturális jelenségek történetisének általánosan elfogadott jellemzői, adatai köben.

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadának bevett eljásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Tisztában van az anglisztika jellemző kutatási kérdéseivel, elemzési és értelmezési módszereivel.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit. Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b) képességei

Értelmezi az angol nyelvű kulturális jelenségeket és azok történeti beá

le="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">gyazottsát, képes az angolt elhelyezni a világ nyelvei kött. Képes azonosítani az angol nyelv főbb társadalmi és regionális változatait, és tisztában van az angol nyelv terjedét, terjesztét magyará legfontosabb elméletekkel.

pes legalább egy, Eurón kíli angol nyelvű kultúra, eszmerendszer szempontjál az angol nyelvű kultúk jelenségeit értelmezni.

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Kiválasztja és alkalmazza a szakmai problénak megfelelő angol nyelv- vagy irodalomtudományi, vagy kultúratudományi módszert.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan. Képes öllóan, önkritiká

an>ra é tervet készíteni a pályafutához szükséges tudások, képességek, attitűk hiányainak a felszámolára, a szakma tanulában elért eredményekre támaszkodva.

pes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra é együttműsi képességgel, látja a kös sikerhez való egyéni hozzárulásokat.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

pes öllóan ísos elemzések elkészíre, elvégzett feladatainak szakmai könség előtti bemutatára szóban és ísban.

c) attitűdje

Érti és elfogadja, h

ogy a kulturális jelenségek történetileg és társadalmilag meghatározottak és változóak.

s kultúkat elfogad, törekszik azok megismerére és megértére.

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Az angol nyelv-, irodalom- és kultúratudomány gondolkodásmódját hitelesen közvetíti.

rlegeli a problék sokoldalúdszertani megközelínek lehetőt.

rekszik angol szaknyelvi tudá

n style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">sának fejlesztére.

szen áll a támogató erőforrások folytonos keresére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztére.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készsét.

Érti és képviseli saját szakterülete, szaktudománya kritikai megközelíseit.

Átlátja szakterülete legfontosabb probléit, a népontok kötti künbségeket. Nyitott a problé

style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">mák kutatáson alapuló megoldása iránt.

A nemzeti, illetve az Eurón túli vonatkozásokhoz kötve elfogadja és képviseli, szakterülete legfontosabb kérdéseihez kapcsolja a történeti és jelenkori európai értékeket.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Tudatosan képviseli azon módszereket, amelyekkel az anglisztika területén dolgozik, és elfogadja más tudományágak eltédszertani sajátosságait.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

Nyitott az angol nyelvű kultúk hátterének megismerére.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe