Tantárgy adatlapja
Tantárgy leírása: A tanegység célja, hogy a Terepgyakorlat során szerzett tapasztalatokat a hallgatók szeminárium keretében dolgozzák fel, és integrálják tapasztalataikat a szakirodalmi ismeretekkel. Kompetenciák: A hallgatók elsajátítják a gyakorlati és elméleti ismeretek integrálásának módját, a gyakorlati ismeretek szakmai feldolgozásának szempontjait, valamint feldolgozzák a gyakorlati problémák szakmai-etikai kérdéseit. A szeminárium célja, hogy szakmai szupervíziót biztosítson a hallgatóknak a fejlődéspszichológiai terepen (óvoda, iskola, gyermekotthon) végzett megfigyeléses munkájához, a megfigyelések rögzítésének, a jegyzőkönyv készítésének technikájához, és a megfigyelések feldolgozásához. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Bick, E. (2018). Infant observation in psycho-analytic training. In Infant Observation (pp. 17-28). Routledge. Fawcett, M., & Watson, D. (2016). Learning through child obs ervation. Jessica Kingsley Publishers. Ajánlott irodalom: Fraiberg, S. (1987). Selected Writings of Selma Fraiberg. Ohio State University Press. Hobart, C., & Frankel, J. (2004). A practical guide to child observation and assessment. Nelson Thornes. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgatók az elméleti ismereteiket integrálni tudják a gyakorlati terepen. Gyakorlati készségeiket alkalmazzák a választott terepen. Ismerik az adott gyakorlati terület etikai kérdéseit. skills a) képességei - szakmai gyakorlati készségeiket alapfokon tudják alkalmazni intézményi terepen. |
/div>
![Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe](https://ppke.hu/frontend/themes/pazmany/img/szechenyi-2020-2x.png)