Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Intézményi megfigyelés módszertana: haladó
Tárgy kódja: BMNPS88300A
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Pszichológiai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Géczy Anna
Tárgyleírás:

Tantárgy leísa: A tanegység célja, hogy a Szakmai gyakorlat során szerzett tapasztalatokat a hallgatók szeminárium keretében dolgozzák fel, és integrálják tapasztalataikat a szakirodalmi ismeretekkel.

Kompetenciák: A hallgatók elsajátják a gyakorlati és elméleti ismeretek integrának módját, a gyakorlati ismeretek szakmai feldolgozának szempontjait, valamint feldolgozzák a gyakorlati problék szakmai-etikai kérdéseit.

Emellett a szeminárium célja, hogy szakmai szupervíziót biztosítson a hallgatók szára a klinikai terepen (gyermekosztály, korai fejlesztőzpont) végzett munkához. Az alkalmazott módszerek, vizsgálatok, megfigyelések ellenőrzött szupervíziója mellett az etikai kérdések és problék feldolgozása nagy hangsúlyt kap.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Hobart, C., & Fran

kel, J. (2004). A practical guide to child observation and assessment. Nelson Thornes

American Psychiatric Association, D. S., & American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5 (Vol. 5). Washington, DC: American psychiatric association.

DC: 0-5TM Diagnostic Classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood. ZERO TO THREE. Washington D.C. 2016.

Ajánlott irodalom:

Luby, J. L. (Ed.). (2009). Handbook of preschool mental health: Development, disorders, and treatment. Guilford Press.

Bick, E. (2018). Infant observation in psycho-analytic training. In Infant Observation (pp. 17-28). Routledge.

Fawcett, M., & Watson, D. (2016). Learning through child observation. Jessica Kingsley Publishers.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

ass="MsoNormal" style="font-family:Calibri;margin-left:14px;text-align:justify;">- elméleti és módszertani ismereteiket integrálni tudják a gyakorlati terepen.

- Ismerik a klinikai diagnosztika folyamatát

- Ismerik az adott gyakorlati terület etikai kérdéseit.

b)    képessége

- szakmai gyakorlati készségeit alapfokon tudja alkalmazni intézményi terepen.

- képes értelmezni az alapvető pszichológiai tesztek eredményeit.

- képes alkalmazni az etikai alapelveket a kliensekkel folytatott munkában.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe