Tantárgy adatlapja
Tantárgy leírása: A tanegység célja, hogy a Szakmai gyakorlat során szerzett tapasztalatokat a hallgatók szeminárium keretében dolgozzák fel, és integrálják tapasztalataikat a szakirodalmi ismeretekkel. Kompetenciák: A hallgatók elsajátítják a gyakorlati és elméleti ismeretek integrálásának módját, a gyakorlati ismeretek szakmai feldolgozásának szempontjait, valamint feldolgozzák a gyakorlati problémák szakmai-etikai kérdéseit. Emellett a szeminárium célja, hogy szakmai szupervíziót biztosítson a hallgatók számára a klinikai terepen (gyermekosztály, korai fejlesztő központ) végzett munkájához. Az alkalmazott módszerek, vizsgálatok, megfigyelések ellenőrzött szupervíziója mellett az etikai kérdések és problémák feldolgozása nagy hangsúlyt kap. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Hobart, C., & Fran kel, J. (2004). A practical guide to child observation and assessment. Nelson Thornes American Psychiatric Association, D. S., & American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5 (Vol. 5). Washington, DC: American psychiatric association. DC: 0-5TM Diagnostic Classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood. ZERO TO THREE. Washington D.C. 2016. Ajánlott irodalom: Luby, J. L. (Ed.). (2009). Handbook of preschool mental health: Development, disorders, and treatment. Guilford Press. Bick, E. (2018). Infant observation in psycho-analytic training. In Infant Observation (pp. 17-28). Routledge. Fawcett, M., & Watson, D. (2016). Learning through child observation. Jessica Kingsley Publishers. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása
ass="MsoNormal" style="font-family:Calibri;margin-left:14px;text-align:justify;">- elméleti és módszertani ismereteiket integrálni tudják a gyakorlati terepen. - Ismerik a klinikai diagnosztika folyamatát - Ismerik az adott gyakorlati terület etikai kérdéseit. b) képessége - szakmai gyakorlati készségeit alapfokon tudja alkalmazni intézményi terepen. - képes értelmezni az alapvető pszichológiai tesztek eredményeit. - képes alkalmazni az etikai alapelveket a kliensekkel folytatott munkában. |