Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A hallgató gyakorlati
tapasztalatot szerezzen a köznevelési intézmények működéséről és az ott folyó
sajátos nevelési-pedagógiai munkáról. Emellett bővítse gyakorlati
tapasztalatait közösségben való együttműködés terén. Főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
229/2012.
(VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény
végrehajtásáról -
110/2012.
(VI. 4.) Korm. rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és
alkalmazásáról -
363/2012.
(XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról -
59/2013.
(VIII. 9.) EMMI rendelet a Kollégiumi nevelés országos alapprogramjának
kiadásáról. A gyakorlat helyét biztosító intézmény alapító
okirata, pedagógiai programja, szervezési és működési szabályzata, illetve
egyéb pedagógiai dokumentumai. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri a
gyakorlati képzőhely legfontosabb adatait, pedagógiai-szervezeti rendjét -
Ismeri a
gyakorlati képzőhely alapdokumentumait és ezek helyi alkalmazási
sajátosságait. b) képességei -
Képes a
központi dokumentumok helyi implementációját megérteni és az adaptációs
szándékokat beazonosítani. -
Képes
feldolgozni a köznevelési intézmény működésével kapcsolatos tervezési,
szervezési és ellenőrzési feladatokat. -
Képes az intézményvezető komplex
tevékenységének áttekintésére. c) attitűdje -
Elkötelezett a helyi autonóm szakmai döntések
fontosságának felismerésében és az adaptációs tevékenységek alkalmazásában. |