Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A hallgató elmélyítse gyakorlati
tapasztalatait a köznevelési intézmények működéséről, az ott folyó sajátos
nevelési-pedagógiai munkáról és a vezetői tevékenységekről. Emellett bővítse
gyakorlati tapasztalatait közösségben való együttműködés terén. Főbb tematikai
csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: - A nemzeti köznevelésről szóló törvény
végrehajtásáról, 229/2012 (VIII.28) Korm. rendelet (19043-19095 old.) - A szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény és
végrehajtási rendeletei. - & nbsp; A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló
11/1994.(VI.8.) MKM rendelet, 20/2012 EMMI rendelet, 13/2015 EMMI rendelet és
módosításai. -
110/2012.
(VI. 4.) Korm. rendelete a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és
alkalmazásáról. Magyar Közlöny 2012. június 4. 10635-10848 pp. http://www.kozlonyok.hu/nkonline/index.php?menuindex=200&pageindex=kozltart&ev=2012&szam=66- -
5/2012
(XII. 21.) EMMI rendelet a kerettantervek kiadásáról és alkalmazásáról. A gyakorlat helyét biztosító intézmény szakmai
pedagógiai dokumentumai. Ajánlott
irodalom: -
Kaposi
József: A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013) http://www.kaposijozsef.hu/wp-content/uploads/2011/09/A-tartalmi-szabalyozas-valtozasai_upsz.pdf |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri az
intézményi szakmai autonómia fogalmát és tartalmát. -
Ismeri a
pedagógiai programok készítésének alapleveit és meghatározó szempontjait. -
Ismeri az
intézményi munkatervek készítésének szempontjait, gyakorlatát. -
Ismeri az
intézmények legfontosabb tanügyigazgatási gyakorlatát. b)
képességei -
Képes a
központi pedagógiai dokumentumok intézményi adaptálására. -
Képes
pedagógiai programok, helyi tantervek készítésére. -
Képes intézményi munkatervek
készítésére. c) attitűdje -
Elkötelezett az intézményi szakmai autonómia
mellett. -
Nyitott az alulról induló tervezési stratégia
alkalmazása mellett. |