Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A hallgató elmélyítse gyakorlati
tapasztalatait a köznevelési intézmények működéséről, az ott folyó sajátos
nevelési-pedagógiai munkáról, intézményi gazdálkodásról és a vezetői
tevékenységekről. Emellett bővítse gyakorlati tapasztalatait közösségben való
együttműködés terén. Főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: - Szerep- és funkcióváltások a közoktatás világában,
(Szerk.: Györgyi Zoltán, Simon Mária) OFI, 2016. ISBN: 978-963-682-944-5 - A nemzeti köznevelésről szóló törvény
végrehajtásáról, 229/2012 (VIII.28) Korm. rendelet (19043-19095 old.) - A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló
11/1994.(VI.8.) MKM rendelet, 20/2012 EMMI rendelet, 13/2015 EMMI rendelet és
módosításai. - Peter M. Senge: Az 5. alapelv. A tanuló szervezet
kialakításának elmélete és gyakorlata, Budapest, 1998. ISBN: 963-752-515-7 A gyakorlat helyét biztosító intézmény szakmai
pedagógiai és gazdasági dokumentumai. Ajánlott
irodalom: - Hátrányos helyzet és iskolai eredményesség (Szerk:
Szemerszki Mariann) OFI, 2016. ISBN: 978-963-682-996-4 http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/eredmenyesseg_beliv.pdf -
Kudarcok
és megoldások, (Szerk. Fehérvári Anikó, Tomasz Gábor) OFI, 2015. ISBN:
978-963-682-862-2 http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/1502940_kudarcok_es_megoldasok_beliv.pdf -
Tehetséggondozó
programok (Szerk.: Kállai Gabriella) OFI, 2015. ISBN: 978-963-682-706-9 http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/1503964_tehetseggondozo_programok_beliv.pdf |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri a
fontosabb hátránykompenzációs és tehetséggondozó programokat. -
Ismeri az
intézményi működés meghatározó gazdasági szabályrendszerét. -
Ismeri a
legelterjedtebb vezetési módszereket és technikákat. -
Ismeri a
vezetői munka sajátosságait. b)
képességei -
Képes a
központi pedagógiai dokumentumok intézményi adaptálására. -
Képes
pedagógiai programok, helyi tantervek készítésére. -
Képes intézményi munkatervek
készítésére. c) attitűdje -
Elkötelezett az intézményi szakmai autonómia
mellett. -
Nyitott az alulról induló tervezési stratégia
alkalmazása mellett. |