Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a hallgatók a köznevelési intézményekben
végzett gyermekvédelmi munka részterületeit ökologikus és prevenciós
szemlélettel megismerjék. Legyenek tisztában az iskolában a segítési lehetőségeikkel, az
iskola gyermekvédelmi jelzőrendszerben betöltött szerepével. Főbb tematikai csomópontok 1.
Általános ismeretek a gyermek-
és ifjúségvédelemi felelős szerepéről 2.
A gyermekvédelmi problémák és
helyzetek megjelenése 3.
Elhanyagolás és bántalmazás:
fogalma, jelei és kezelése 4.
Jó gyakorlatok és modellek
megismerése: Arizóna program, Kiva és Osztozó program, DT modell stb. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Arizóna program - Pápai Weöres
Sándor Általános Iskola kiadványa Ajánlott irodalom: -
Embertárs folyóirat 2019/1 száma
a gyermek- és ifjúságvédelemről -
Jó gyakorlatok a katolikus gyermekvédelemben kiadvány - a Gyermekeink
védelmében konferencia kísérő füzete 2019. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Tudása: -
Gyermek- és ifjúságvédelmi
felelős számára szükséges ismeretekkel rendelkezik a gyermekbántalmazás és
elhanyagolás terén, az eljárásrendek ismeretében. Képességei: -
A hallgató képes alkalmazni a
munkája során a veszélyeztetés felismerését és kezelését. Attitűdje: -
A hallgató
törekszik az empátiája és probléma-érzékenysége fejlesztésére a szakmai
kompetenciahatárainak kialakítására. |