Tantárgy adatlapja
A
gyakorlat célja, a kora gyermekkori intervenció gyakorlatában történő játék
megfigyelés folyamatában és módszertanában való technikák és készségek
elsajátítása. Tematika: A játék
megfigyelés gyakorlati szempontjai a kora gyermekkori állapotfelmérésben, a
kapcsolati diagnosztikában és az intervenció folyamatában Megfigyelési
szempontok szabad és strukturált játékhelyzetben, a kapcsolat és a fejlődés
mentén. Különféle életkorú csecsemőkkel és gyermekekkel folytatott
játéktevékenység többszempontú megfigyelése. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: Matesz M.,Tar J.: (2012) A
megközelíthetőség és megismerhetőség útjainak keresése – egymásra hangolódás
és illeszkedés a vizsgálati folyamatban Fejlesztő Pedagógia 2012/4-5.
22-26.o. Mózes, E. (2011): A játék és a
fejlesztés szerepe a koragyermekkori fejlődésben In: Biztos Kezdet
Módszertani Könyvek I. kötet 2.fejezet 25-40.o. Péley, B (2004).: A korai
kapcsolatok és élettörténeti elbeszélések néhány összefüggése Magyar
Pszichológiai Szemle 2004. 3. 425-440. Tar J.: A megfigyelés szerepe a családokkal való
kapcsolatfelvétel során a kora gyermekkori intervencióban In: Hámori Eszter
(szerk): „Team around the child”vgyakorlati modellek és tapasztalatok a kora
gyermekkori intervenció és prevenció területéről Humanitás Szociális
Alapítvány 2017.106-117. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul :p> |
pl.: a)
tudása - ismeri a játékmegfigyelés gyakorlatát, tipikusan
fejlődő és összetett szabályozási problémával küzdő kisgyermekeknél - ismeri a játékmegfigyelés módszertanát és
gyakorlati szempontjait az állapotfelmérésben - ismeri a játékmegfigyelés gyakorlati
szempontjainak alkalmazási lehetőségeit a kapcsolatdiagnosztikában b)
képességei -
Képes
alkalmazni a játékmegfigyelés szempontjait szabad és strukturált
játékhelyeztben -
Képes
alkalmazni a játékmegfigyelés gyakorlatát és módszertanát a
kapcsolatdiagnosztikában és a csecsemő-szülő konzultációban |