Tantárgy adatlapja
A tanegység áttekinti a kapcsolatdiagnosztikai és
konzultációs eljárások alkalmazási lehetőségeit a korai prevencióban és
intervencióban, olyan ellátási területeken, amelyek elsősorban szociálisan hátrányos, vagy fejlődésükben
akadályozott csecsemők és gyermekek családi feltételeinek javítását célozzák
meg. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező olvasmányok: 1. Borbély S. (2012) A szülők és mi. Szakmai és személyes összegzés a korai intervenció alapvető kérdéseiről és komm unikációs dilemmáiról. Budapesti Korai Fejlesztő Központ, 2012. 2.
Szantner J., Hámori E., Beke A. (2010) Koraszülő anyák élményvilága. In.:
Hámori E. (szerk.): Kutatás és terápia metszéspontjai – Várandósságtól a
felnőttkorig. PPKE BTK. Piliscsaba, 2010. 31–39. 3. Mirk
Gy., Hámori E. (2010) Az apaság megélése és a fejlődési rizikóval született
gyermek. In.: Hámori E. (szerk.): Kutatás és terápia metszéspontjai –
Várandósságtól a felnőttkorig. PPKE BTK. Piliscsaba, 2010. 39–46. 4. Hámori E.
(2016): A korai kapcsolat zavarai. Pszichoanalízis, kötődéselmélet és
csecsemőkutatás a korai kapcsolati patológiák megértésében. Budapest: Oriold
és Társai. ISBN: 978 615 5443 15 Ajánlott
olvasmányok: 1. Stern, D. Anya születik
Animula 2007 koraszülöttség fejezete Budapest 2. Hédervári-Heller É. (2008) Szülő-csecsemő
konzultáció és terápia - A viselkedésszabályozás zavarai csecsemő és kisgyermekkorban.
Animula Kiadó, Budapest. |