Tantárgy adatlapja
A tanegység célja, hogy a hallgatók integrálni tudják a kognitív pszichológia különböző területein szerzett tudásukat a mesterképzés specializációinak szakterületi ismereteivel. A hallgatók csoportos projekt-munka keretében tanulják meg hasznosítani a kognitív pszichológia alaptudományi ismereteit és módszertanát az általuk választott alkalmazott pszichológiai területeken. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Kovács Ilona, Szamarasz Vera Zoe (2006). Látás, nyelv, emlékezet. Typotex Szokolszky Á. (2004). Kutatómunka a pszichológiában. Budapest: Osiris Ajánlott irodalom: Field, A. & Hole, G. (2003). How to design and report experiments. London: Sage |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Tudása: - Ismeri a kognitív pszichológia jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét. - Átlátja a szövegek és kulturális jelenségek befogadásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait. - Megfelelő ismeretekkel rendelkezik a kognitív pszichológia fő jellemző kutatási kérdéseinek elemző és értelmezési területein. Képességei: - Képes az ok-okozati összefüggések meglátására, logikus gondolkodásra, összefoglaló elemzések elkészítésére. - Képes szakember irányítása mellett egyszerűbb tesztek felvételére és kiértékelésére. - Képes alkalmazni a modern prezentációs eszközöket és önálló prezentációt tartani a különböző szakspecifikus területeken. |