Tantárgy adatlapja
|
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
|
Ajánlott irodalom: -
Barcy
Magdolna (2001). Mediáció az iskolában a kisebbségekkel folytatott munkában in Romonológia a felsőoktatásban és a
kutatásban Gipsy Studies- Cigánytanulmányok 5. Pécs -
Glenn
Parker, Robert Hoffmann (2011) A tökéletes megbeszélés - 33 módszer,
"font-size:11.5pt;font-family:"Times New Roman",serif;mso-fareast-font-family:
Calibri;color:black">hogyan legyünk hatékonyak és eredményesek. HVG Könyvek
kiadó, Budapest. -
ISBN: 9789633040522 |
|
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
|
a) tudása: Ismeri a hatékony kommunikáció alapelemeit. Ismeri saját kommunikációjának erősségeit és fejlesztendő
területeit. Ismeri a konfliktusok típusait, jellemző lefolyását, az egyes
konfliktus megoldási módok előnyeit és hátrányait. Ismeri a mediáció technikájának alapelemeit és alkalmazásának
feltételrendszerét. Ismeri az érdekütközések különféle típusait és azok megoldásának
lehetséges megközelítésmódjait. Ismeri a segítő szerep elveit, korlátait. b) képességei Hatékony kommunikációs megközelítéseket képes alkalmazni
érdekérvényesítő és problémamegoldást kívánó helyzetekben. Felismeri a konfliktushelyzethez optimálisan illeszkedő
megoldási módot. Felismeri, mikor érdemes mediációs megoldást választani egy
konfliktushelyzetben.
le="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:
justify;line-height:normal;mso-layout-grid-align:none;text-autospace:none">Képes minősítés nélkül visszajelzést adni. Jól el tudja különíteni a kompetenciahatárait segítőként és
tanárként. c) attitűdje Konstruktívan áll konfliktuskezelést igénylő helyzetekhez. Személyközi feszültségek esetén a másik hibáztatása helyett
közösen elfogadható megoldásokra helyezi a hangsúlyt, saját szerepvitelének
megváltoztatásával reagál d) autonómiája és felelősségvállalása Választott kommunikációs stílusának következményeiért
felelősséget vállal. Döntéseit kompetenciáinak reális ismeretében, felelősségének
tudatában hozza -
meg. |