Tantárgy adatlapja
A
tanegység részletesen tárgyalja a szülő-csecsemő terápiákban alkalmazott konzultációs
módszereket és technikákat, valamint az egyes módszerek alkalmazásának
lehetőségeit a korai kapcsolati- és regulációs problémák és zavarok
intervenciójában és prevenciójában. A hallgatók elsajátítják a különféle modelleken
alapuló csecsemőterápiás megközelítéseket, és a klasszikus szülő-csecsemő
konzultáció kapcsolati modelljein alapuló intervenciós technikáinak elméleti
hátterét. A tanegység részletesen tárgyalja a konzultáció alkalmazásának
etikai alapelveit és kompetencia határait. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező olvasmányok: 1. Cramer, B.,
Palacio-Espasa, F. (2012) A baba-mama pszichoterápiák gyakorlata.
Módszertani és esettanulmányok. Medicina, Budapest. 2.
Hédervári-Heller É. (2008) Szülő-csecsemő konzultáció és terápia - A
viselkedésszabályozás zavarai csecsemő és kisgyermekkorban. Animula Kiadó,
Budapest. 3. Hámori E. (2016): A korai kapcsolat zavarai. Pszichoanalízis,
kötődéselmélet és csecsemőkutatás a korai kapcsolati patológiák megértésében.
Budapest: Oriold és Társai. ISBN: 978 615 5443 15 Ajánlott
olvasmányok: 1. Stern,
D. (1995) Az anyaság állapota. Animula Kiadó, Budapest. Évszám nélkül. 2. Halász
Anna (2001) A csecsemőkor pszichológiája, pszichopatológiája és terápiás
megközelítése. In Vikár, Gy., Vikár A., Székács E. (szerk.): Dinamikus
gyermekpszichiátria. Medicina Könyvkiadó, Budapest, 2001, 19-53. |