Tantárgy adatlapja
A kurzus a meghatározó, és a közép- és felsőfokú oktatásban jól alkalmazható irodalomtudományi irányzatokról nyújt hasznos információkat.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
A. A. Potebnya: A szó és sajátosságai. Beszéd és megértés. A költői műalkotás három összetevője; A költői és a mitikus gondolkodás, ford. Horváth Kornélia. In: Poétika és nyelvelmélet. Válogatás A. Potebnya, A. Veszelovszkij és O. Frejdenberg elméleti műveiből, szerk. Kovács Árpád, Bp., Argumentum, 2002, 144-156, 157-165. ISBN 963446231 6
Borisz Eichenbaum: Hogyan készült Gogol Köpönyege? In: Uő: Az irodalmi elemzés. Bp., Gondolat, 1974. 58-78. ISBN 963280025 7, vagy: A modern irodalomtudomány kialakulása, szerk. Bókay Antal, Vilcsek Béla. Bp., Osiris, 1998. 289-299. ISBN 963379522 4
Paul Ricour: A metafora szemantikája. In: Uő: Bibliai hermeneutika (1981), Hermeneutikai Füzetek 6., ford. Mártonffy Marcell, Bp., Hermeneutikai Kutatóközpont, 1995. 90-94. ISSN 1218-3407
Hans-Georg Gadamer: A szép aktualitása, (ford. Bonyhai Gábor, Hegyessy Mária, Loboczky János, Orosz Magdolna, Poprády Judit, Schein Gábor, Tallár Ferenc, vál. és kontrollfordította Bacsó Béla), Budapest, T-Twins, 1994. ISBN963 7977 73 2
Jonathan Culler, On Literature, London and New York, Routledge, 2002. ISBN 9780 415 261125 8
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Megismeri a választott szakdolgozati témához szükséges legfontosabb forrásokat és irodalmat valamint a címleírási, jegyzetelési módszereket.
b) képességei
A hallgató tudja alkalmazni a források és szakirodalom szakdolgozata szempontjából legfontosabb részeinek kiválasztását, idézetek megválasztását, szakirodalmi részek tömörítését, tudja alkalmazni a jegyzetelési, címleírási szabványt.