Tantárgy adatlapja
Tanulás a 21. században . Az e-learning
felhasználásának lehetőségei, elmélete és módszertana |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) Benedek
András (szerk.): Digitális pedagógia. Typotex, Budapest, 2008. Bodnár
Éva: E-tanulótípusok tanulási attitűdje, Doktori értekezés, PTE BTK
Pszichológiai Doktori Iskola, Pécs, 2007 Hutter
Ottó, Magyar Gábor, Mlinarics Jószef: E learning. Műszaki Könyvkiadó,
Budapest, 2005. Komenczi
Bertalan: Elektronikus tanulási környezetek. Gondolat, Budapest, 2009. Ollé
János – Papp-Danka Adrienn – Lévai Dóra – Tóth-Mózer Szilvia – Virányi Anita:
Oktatásinformatikai módszerek. Tanítás és tanulás az információs társadalomban.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest 2013. Wallace, Patricia: Az internet pszichológiája, Osiris Kiadó, Budapest, 2004.< o:p> |
|
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához
a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgatók ismerjék meg a tanári munka során
használható internetes felületeket és IKT eszközöket, azok használatát.
Ezeken túl a hallgatók módszertani ismereteket szerezzenek az e-learning
tananyag tervezésének és létrehozásának tárgyköréből, megismerkedjenek
a távoktatás sajátosságaival., az e-learninggel kapcsolatos aktuális kutatási
irányokkal, fontosabb problémákkal. b) képességei A
hallgató legyen képes: -az
IKT és a web 2.0 eszközeinek felhasználására az oktatási folyamat
során, közökhöz jobban illeszkedő tanítási módszerek és tanulói munkaformák
alkalmazására. |