Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Korszerű tanári mesterség – IKT a tanítási órán
Tárgy kódja: BOLTP00600
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Szőke-Milinte Enikő
Tárgyleírás:

Tanulás a 21. században . Az e-learning felhasználásának lehetőségei, elmélete és módszertana
Digitális nemzedékelméletek .
Az oktatási környezetek tipológiája, e-learning  értelmezések Az iskolai munka új terei: a digitális osztálytermek Az együttműködés új formái A közös munka alapja: a megosztás
Digitális kultúra, az online közösségek pedagógiája és pszichológiája
Tanárszerep és tanári kompetenciák IKT támogatott oktatási környezetekben
Kurzustervezés és kurzusfejlesztés, a tartalomfejlesztés folyamata
Oktatásszervezés és tanulástámogatás, az oktatási folyamat szabályozása
Tanulás, tanulásmódszertan és tanulói szerepértelmezés
Tanulásmódszertan IKT támogatott tanulási környezetben, személyes tanulási környezet
Gamification
Az értékelés új formái

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Benedek András (szerk.): Digitális pedagógia. Typotex, Budapest, 2008.

Bodnár Éva: E-tanulótípusok tanulási attitűdje, Doktori értekezés, PTE BTK Pszichológiai Doktori Iskola, Pécs, 2007

Hutter Ottó, Magyar Gábor, Mlinarics Jószef: E learning. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2005.

Komenczi Bertalan: Elektronikus tanulási környezetek. Gondolat, Budapest, 2009.

Ollé János – Papp-Danka Adrienn – Lévai Dóra – Tóth-Mózer Szilvia – Virányi Anita: Oktatásinformatikai módszerek. Tanítás és tanulás az információs társadalomban. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest 2013.

Wallace, Patricia: Az internet pszichológiája, Osiris Kiadó, Budapest, 2004.<

o:p>

 

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

A hallgatók ismerjék meg a tanári munka során használható internetes felületeket és IKT eszközöket, azok használatát. Ezeken túl a hallgatók módszertani ismereteket szerezzenek az e-learning tananyag tervezésének és  létrehozásának tárgyköréből, megismerkedjenek a távoktatás sajátosságaival., az e-learninggel kapcsolatos aktuális kutatási irányokkal, fontosabb problémákkal.

b)   képességei

A hallgató legyen képes:

-az IKT és a web 2.0 eszközeinek  felhasználására az oktatási folyamat során,
-e-tananyagok tervezésére,
-tartalomfejlesztésre,
-interaktív és multimediális elemekkel gazdagított oktatási tartalmak létrehozására,
-az újszerű esz

közökhöz jobban illeszkedő tanítási módszerek és tanulói munkaformák alkalmazására.

 

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe