Tantárgy adatlapja
A
kurzus célja: A hallgatók megismerjék a
pedagógiai kutatás menetét és lépéseit, a kutatás publikációs követelményeit
(tanulmány, jegyzőkönyv, szakdolgozat). A kurzus segíti a vizsgálati módszerek,
valamint a mérőeszközök megválasztásának és kiértékelésének folyamatát.
Iránymutatást ad a kutatás eredményeinek szakszerű és előírások szerinti
értelmezéséhez és kommunikálásához. Főbb tematikai
csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Falus Iván (szerk.) 2004. Bevezetés a pedagógiai kutatás
módszereibe. Budapest, Műszaki Könyvkiadó. ISBN 963 162 664 4 -
Molnár
Edit Katalin, Vígh Tibor 2013. A
tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai. http://www.jgypk.hu/mentorhalo/tananyag/Tantervelmlet_s_a_pedaggiai_rtkels_alapjai/index.html -
Bukorné
Bamberger Zsuzsanna 2018. Pedagógiai
értékelés. https://www.oktatas.hu/kozneveles/pok/szekesfehervar/szekesfehervar_pedagogiai_ertekeles Ajánlott irodalom: -
Babbie, Earl 2008. A társadalomtudományi kutatás gyakorlata.
Budapest, Balassi Kiadó. ISBN
978 963 506 764 0 -
Orosz Sándor 1995. Mérések a
pedagógiában. Veszprémi Egyetem Pedagógia-Pszichológia Tanszék, Veszprém. -
Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest. Bármelyik kiadás. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
A pedagógiai kutatás menetének és
publikációjának ismerete. -
A mérési és értékelési rendszerek,
módszerek ismerete. -
Ismeri a
pedagógiai elemzés szakmai követelményeit, módszertanát, eljárásait, an style="font-family:Symbol;mso-fareast-font-family:Symbol;mso-bidi-font-family:
Symbol;mso-fareast-language:HU">-
Ismeri a
vonatkozó etikai normákat és szakdolgozati szabályozást. b) képességei -
Képes az önálló pedagógiai kutatás
megtervezésére, elvégzésére és a publikáció elkészítésére -
Képes mérési, értékelési feladatok
megtervezésére, végrehajtására -
Képes a kutatási
témájához kapcsolódóan z információk hatékony keresésére, sokoldalú hálózati
kommunikációra, adatok, információk elektronikus kezelésére, -
Képes digitális és
nyomtatott tartalmak létrehozására, módosítására, közreadására, -
Képes a nemzetkőzi, hazai és
intézményi mérések, értékelések felhasználására, alkalmazására. -
képes
megfelelően használni írásban és szóban a neveléstudomány szaknyelvét,
fogalmait. c) attitűdje -
Elkötelezett a szakszerű pedagógiai kutatás
elvégzése |