Tantárgy adatlapja
A kurzus folytatja a Nyelvgyakorlat 3 órán megkezdett nyelvtani rendszerezést, tudatosítást, s a nyelvtani ismeretek gyakorlatban történő alkalmazását, újabb szerkezetekkel és egyéb nyelvtani ismeretekkel bővítve a hallgatók repertoárját. Célja, hogy a tanulók nyelvtani kompetenciáját közelítse a Közös Európai Referenciakeret szerinti HALADÓ (C1) szinthez, s felkészítse őket az első évet záró nyelvi alapvizsga nyelvtani (Use of English) komponensére. E félévben az alábbi nagy nyelvtani témakö
>rö (1) fordított szórend (inversion), (2) a nyomatékosítás eszközei (emphasis), (3) segédigék, (4) kötőmód, (5) mellékmondat típusok (relative and non-finite clauses), (6) főnévi igenevet vagy gerundiumot vonzó igék (verbs + infinitive or –ing), (7) elöljárószók (prepositions), (8) elöljárós igék (phrasal verbs), (9) melléknevek, összehasonlítás. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: RÓNAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtan gyakorlatokkal. Budapest, Tinta Könvkiadó, 2018, 22 – 30, 33 – 46, 49 – 58, 86 – 109, 112 – 125 ISBN 9789634091646 Ajánlott irodalom: RÓNAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlókönyv. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2015. ISBN 9789634090298 RÓNAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlókönyv II. vizsgafeladatokkal. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2019, 9 – 76, 118 – 159. ISBN 9789634092148 SWAN, Michael, Practical English Usage. Oxford, Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194202435 OUSBOURNE, Charles, NUTTALL, Carol, Exam Essentials Practice Tests 1 Cambridge English: Advanced (CAE). Andover, National Geographic Learning, 2015. ISBN 9781285744971 OUSBOURNE, Charles, NUTTALL, Carol, Exam Essentials Practice Tests 2 Cambridge English: Advanced (CAE). Andover, National Geographic Learning, 2015. ISBN 9781285745077 VINCE, Michael, Advanced Language Practice. Oxford, Macmillan, 2009, 1 – 187. ISBN 9780230727038 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség
style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;"> stb., |
a) tudása Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait. Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit. Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulóközösségek működésének kapcsolatát. Ismeri, megkülönbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszközöket, hálózatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldásához. b) képességei Több stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle témában, különösen az angolszász kulturális témakörökkel kapcsolatosan. Műfajilag sokszínű angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez. Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsolódó szakmai szövegeket. Irányítás mellett képes a tanuló szervezet működtetésében való támogató részvételre. Képes alkalmazói tudását az információs technológián alapuló írá
style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">sbeli é Értő módon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasására, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat. c) attitűdje Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit. Szakmai hivatástudata kialakítására és önképzésre törekszik. Készen áll a támogató erőforrások folytonos keresésére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztésére. Feladatokhoz kapcsolódóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készségét. Elfogadja és a gyakorlatban is megvalósítja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt. Érti az erőforrásokkal való jó gazdálkodást, látja ennek fontosságát. Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűdökkel, amelyek szakmáját az állampolgári műveltség meghatározott kö >réhez kötik. Folyamatos személyes tanulását a közjó szolgálatában értelmezi. Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellátásában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani. d) autonómiája és felelőssége Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetítést alkalmaz. Az anglisztika területé
yle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">n szerzett ismereteit alkalmazza ö Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlődéséért. |