Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Language Practice 8
Tárgy kódja: BBNAN02200A
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: angol, magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Sárdi Csilla
Tárgyleírás:

Az Angol nyelvgyakorlat 5-7 és 9 tárgyakhoz kapcsolódva e tantárgy célja a minimum C1 szintű angol nyelvtudás kifejlesztése, amely egyik feltétele az Anglisztika alapszakos bölcsész diploma megszerzének. Ennek megfelelően a tantárgy folytatja a hallgatók felkészít a 6. fév végi Angol nyelvi kompetenciavizsgára. A nyelvi vizsgán elvárt nyelvtudásszint elét az alábbi tematikus egységek keretein belül célozzuk: (1) Oktatás és a munka világa, (2) Közrend és közbiztonság (3) Társadalmi problék. E témakök tárgyalása során sor kerül tematikus szókincsbővísre, kollokációk és állandósult szókapcsolatok elsajára, valamint a nyelvhelyesség és a nyelvi stílus fejlesztére. A négy nyelvi készség szisztematikus fejlesztén belül hangsúlyos szerepet kap a szóbeli és ísbeli vitakészség, vélemény, magyarázat, érvelés megfogalmazása, továbbá az írott és hallás utáni szövegértés és a szövegek összegzése, é

le="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">rtelmezése. A tantárgy keretein belül autentikus írott és szóbeli szövegekkel is dolgozunk az alább megadott irodalmakon kíl.

A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező irodalom:

GUDE, K., DUCKWORTH, M. and ROGERS, L., Cambridge English Proficiency Masterclass. Oxford: OUP, 2012.

ISBN 9780194705240

MCCARTHY, Michael, O'DELL, Felicity, English vocabulary in use: advanced. Cambridge, Cambridge University Press, 2017. ISBN 9781316631171

Ajánlott irodalom:

MCCARTHY, Michael, O'DELL, Felicity, English idioms in use: advanced. Cambridge, Cambridge University Press, 2010. ISBN 9780521744294

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés felsőfokon I. Szópzés. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093114

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés II. Állandósult szókapcsolatok. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093121

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség

yle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;"> stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

Ismeri az angol nyelvű kultúk jellemző ísbeli és szóbeli, szépirodalmi, tudományos és köleti, népszerűfajait és azok szabályrendszerét.

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadának bevett eljásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulósségek műsének kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b) képességei

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszeré

style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">nek megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud foly

tatni anyanyelvű beszével, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsoló szakmai szövegeket.

Irányís mellett képes a tanuló szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes öllóan, önkritikára é tervet készíteni a pályafutához szükséges tudások, képesgek, attitűk hiányainak a felszámolára, a szakma tanulában elért eredményekre támaszkod

va.

pes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra é együttműsi képességgel, látja a kös sikerhez való egyéni hozzárulásokat.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szak

yle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">kifejezéseket, és alkalmazza azokat.

pes öllóan ísos elemzések elkészíre, elvégzett feladatainak szakmai könség előtti bemutatára szóban és ísban.

c) attitűdje

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Szakmai hivatástudata kialakíra és önképzésre törekszik.

szen áll a támogató erőforrások folytonos keresére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztére.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készsét.

Elfogadja és a gyakorlatban is megvalótja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt.

Érti az erőforrásokkal való gazdálkodást, látja ennek fontossát.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott kö

="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">réhez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyant képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe