Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Language Practice 9
Tárgy kódja: BBNAN02700A
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Rónay Ágnes
Tárgyleírás:

A kurzus célja a harmadik tanév vén esedékes nyelvi kompetenciavizsgára törtélirányos felkészís sok-sok gyakorlási lehetőggel. Az óra keretén belül elsősorban az ísbeli vizsga komponenseire (Angol nyelvhasználat, Olvasott szöveg értése és összegzése, Érvelő esszé) készülnek a hallgatók.

(1) Megismerkednek az Angol nyelvhasználat (Use of English) teszt künbö feladattípusaival (mondat á

yle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">talakísok, cloze tesztek, szópzés, hiányos mondatok betöltése, hibajavís, igeidők, s változatos módon gyakorolják azokat.

(2) Jártasságot szereznek olvasott szövegek feldolgozában künbö feladatok segítsével.

(3) Átismétlik az esszéís korábbi tanulmányaik során elsajátott szabályait, majd célirányosan gyakorolják a véleményt kifejtő, érvelő esszépust.

Az otthon végzett feladatokat (esszék, szövegértés) a tanár ré

style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">szletesen kiértékeli, s az értékelést órai megbeszések kírik.

A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező irodalom:

GUDE, K., DUCKWORTH M. and ROGERS L., Cambridge English Proficiency Masterclass. Oxford, Oxford University Press, 2012. ISBN 9780194705240

Ajánlott irodalom:

NAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlónyv II. vizsgafeladatokkal. Budapest, Tinta Kö

tyle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">nyvkiadó, 2019, 9 117. ISBN 9789634092148

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés felsőfokon I. Szópzés. Budapest, Tinta Könyvkia, 2021. ISBN 9789634093114

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés II. Állandósult szókapcsolatok. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093121

FOLEY, Mark, HALL Diane, My GrammarLab. Essex, Pearson Education Limited, 2012.

ISBN 9781408299111

VINCE, Michael, English Grammar in Context. London, Macmillan Education, 2008. ISBN 9781405070546

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadának bevett eljásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanusségek műnek kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b) képességei

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszével, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsoló szakmai szövegeket.

Irányís mellett képes a tanuló szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

c) attitűdje

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Szakmai hivatástudata kialakíra és önképzésre törekszik.

szen áll a támogató erőforrások folytonos keresére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztére.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készsét.

Elfogadja és a gyakorlatban is megvalótja az egé

szségmegőrző szemléletet és életvitelt.

Érti az erőforrásokkal való gazdálkodást, látja ennek fontossát.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, pességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott köhez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe