Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Language Proficiency Exam
Tárgy kódja: BBNAN02800A
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Rónay Ágnes
Tárgyleírás:

A nyelvi kompetenciavizsga ísbeli és szóbeli részből áll. Szintje a Cambridge Proficiency English vizsga szintjét célozza meg (minimum C1).

Az ísbeli 3 részből áll:

1. Angol nyelvhasználat (szókincs és nyelvtan)

Komponensei: (1) feleletválasztós teszt szövegben, (2) Cloze teszt, (3) mondatalakís (új mondatkezdéssel), (4) hiányos mondatok betöltése, (5) mondatátalakís (megadott kulcsszóval), (6) szópzés, (7) igeidők, (8) hibajaví

style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">tás

2. Olvasott szöveg értése és összegzése

2 sveg, melyek cikk részletek. A vizsgák szövegértést ellenőrző feladatokat oldanak meg.

3. Érvelő esszé (350 szó)

A vizsgák 5 megadott tél választhatnak egyet.

A szóbeli vizsga páros vizsga, melynek során az alábbi kritériumok szerint értékeljük a vizsgák beszédkészsét: (1) kommunikációs kompetencia, (2) folyékonyság, (3) szó

kincs, (4) nyelvhelyesség, (5) kiejtés és intonáció.

A szóbeli 3 részből áll, s mindegyik a vizsgák által húzott társalgási téhoz kapcsolódik.

1. A téma megvitatása megadott képekből kiindulva.

2. Egy-egy rövid angol nyelvű cikk angolul való összegzése, rövid stilisztikai jellemzése egyénileg; majd a két cikk megvitatása a téma tükrében.

3. Kommunikatív feladat (probléma-megoldás, rangsor felállís, kommentár)

A 25 legfontosabb

an style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;font-style:italic;">kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező irodalom:

McCARTHY, Michael, ODELL, Felicity, English Vocabulary in Use Advanced. Cambridge, Cambridge University Press, 2017. ISBN 9781316630068

NAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlónyv II. vizsgafeladatokkal. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2019, 9 117. ISBN 9789634092148

Ajánlott irodalom:

NAY Ágnes, SÁRDI Csi

lla, Angol szókincsfejlesztés felsőfokon I. Szópzés. Budapest, Tinta nyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093114

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés felsőfokon II. Állandósult szókapcsolatok. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093121

BETSIS, Andrew, HAUGHTON, Sean, MAMAS, Lawrence, Succeed in Cambridge English: Proficiency. Brighton, Global ELT LTD, 2012. ISBN 9781904663072

HARRISON, Mark, Cambridge Proficiency Practice Tests. Oxford, Oxford University Press, 2012.

ISBN 9780194577366

GUDE, K., DUCKWORTH M. and ROGERS, L., Cambridge English Proficiency Masterclass. Oxford, Oxford University Pre

ss, 2012. ISBN 9780194705240

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

Ismeri az angol nyelvű kultúk jellemző ísbeli és szóbeli, szépirodalmi, tudományos és köleti, népszerűfajait és azok szabályrendszerét.

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadának bevett eljásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulósségek műnek kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldá

>hoz.

b) képességei

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, kü

tyle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">lösen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszével, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsoló szakmai szövegeket.

Irányís mellett képes a tanuló szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra é együttműsi képességgel, látja a köz

ös sikerhez való egyéni hozzárulásokat.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

c) attitűdje

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Szakmai hivatástudata kialakí

pan>ra és önképzésre törekszik.

szen áll a támogató erőforrások folytonos keresére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztére.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készsét.

Elfogadja és a gyakorlatban is megvalótja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt.

Érti az erőforrásokkal való gazdálkodást, látja ennek fontossát.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott köhez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelő

>sséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe