Tantárgy adatlapja
Az órák célja, hogy a hallgatók, a kötelező olvasmányok szerzőin és magukon az olvasmányokon kívül átfogó ismereteket szerezzenek a francia 17. század tudományos, intellektuális, esztétikai és művészeti folyamatairól, különös tekintettel a francia klasszikus színház kialakulására, fejlődésére és esztétikájára, a művészeti és irodalmi műfajok átalakulására, a színház fejlődésére. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Beaumarchais, Jean-Pierre, Couty, Daniel, Rey, Alain, Dictionnaire des littératures de langue française, Paris, Bordas,1999, ISBN 10 2040272445 Adam, Antoine, Histoire de la littérature française au XVIIe siecle, tome 1, 2, 3, Paris, Albin Michel, 1997, ISBN 10 2226089101, ISBN 10 2226089225, ISBN 10 2226089233 Corneille, Pierre, L’Illusion comique, Le Cid, http://www.inlibroveritas.net Racine, Jean, Andromaque, Phedre, http://www.inlibroveritas.net Moliere, Dom Juan, Tartuffe, http://www.inlibroveritas.net La Fontaine, Jean de, Fables, http://www.inlibroveritas.net Madamee de Lafayette, La Princesse de Cleves, http://www.inlibroveritas.net Aristote, Poétique, Paris, Seuil, 2011, ISBN 10 2021059618 |
Azoknak az előírt s n style="font-family:'PT Sans';font-size:11pt;font-weight:bold;text-decoration:underline;">zakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Átfogó és alapos ismeretekkel rendelkezik a francia és az európai, valamint az Európán kívüli frankofón irodalom és kultúra fő területeiről, a francia nyelv, irodalom és kultúra mélyebb összefüggéseiről és magyarázatához szükséges kutatási módszerekről, azokról az új nyelvészeti, irodalmi és kultúrával kapcsolatos kutatási irányzatokról, amelyek szükségesek lehetnek egy jövendő kutatási stratégia kialakítása vagy kutatási együttműködés szempontjából. b) képességei - Saját szakterületén képes a kulturális jelenségek történeti elemzésére, az egymásra épülő világképek megformálódásának kritikai értelmezésére. |