Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Mérési-értékelési gyakorlatok
Tárgy kódja: BT-PSZ-1150
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/3/0
Kreditérték: 1
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Karainé dr. Gombocz Orsolya
Tárgyleírás:

A kurzus célja: A hallgatók gyakorlatban alkalmazzák a pedagógiai mérés-értékelés legfontosabb formáit és módszereit. A hallgatók legyenek tisztában a pedagógiai folyamatba illesztett mérések funkcióival, viszonyítási alapjaival és ismerjék a mérőeszközök szakszerű összeállításának és használatának folyamatát.  A mérések statisztikai eredményeit tudják szakszerűen értelmezni és kommunikálni.

Főbb tematikai csomópontok:

1.       A nemzetközi és hazai mérések iskolai szintű értelmezése a gyakorlatban

2.       Különböző típusú és funkciójú mérőeszközök készítése és alkalmazása a gyakorlatban

3.       A különböző értékelési eszközök készítése és alkalmazása a gyakorlatban

4.       IKT eszközök és a mérési-értékelési feladatok

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

-      &n

bsp; Jelentés a magyar közoktatásról 2010, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Bp., 17-33.p. http://mek.oszk.hu/12800/12893/12893.pdf

-        A közoktatás indikátorrendszere 2017 MTA KRTK KTI

http://www.mtakti.hu/wp-content/uploads/2018/02/A_kozoktatas_indikatorrendszere_2017.pdf

-        Mérlegen a magyar iskola, Nemzeti Tankönyvkiadó 2012. Szerk.: Csapó Benő.

http://mek.oszk.hu/12300/12314/12314.pdf

ss="MsoNormal" style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:0cm; margin-left:-3.95pt;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;line-height: normal">Ajánlott irodalom:

-        Carol H. Weiss (2005): Értékelés. OKI, 2005.

-        Csapó Benő: Tudásszintmérő tesztek. In.: Falus Iván (szerk.)(2011): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Kiadó Kft, Budapest, 234-263.p. ISBN 963-16-2664-4

-        Nagy József (2007): Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. Szeged, Mozaik Kiadó. ISBN: 978 963 697 541 8

-        Kontra József (2013): A pedagógiai kutatások módszertana. Kaposvári Egyetem, Kaposvár, ISBN 978-963-9821-46-0

-        Nagy József (2010): Új pedagógiai kultúra. Mozaik Kiadó. Szeged. ISBN 978 963 697 653 8

-        Education at a Glance 2014-2017. OECD indicators.

https://www.hm.ee/sites/default/files/eag2017_eng.pdf

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

-     Ismeri a fontosabb nemzetközi és hazai méréseket és ezek iskolai értelmezési gyakorlatát

-     Ismeri a mérés-értékelés alapvető feladattípusait

-     Ismeri a mérési-értékelési eredmények gyakorlati értelmezését

b) képességei

- Képes a mérésekhez kapcsolódó feladatokat, kérdéseket megfogalmazni.

- Képes a mérési eredmények értékelésére, feldolgozására.

c) attitűdje

- Elkötelezett a szakszerű mérési-értékelési munka iránt.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

fejlesztő, differenciáló pedagógia területen pedagógus-szakvizsgára felkészítő BSLP-XPSZD szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga BSLP-XPSZK szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
pedagógus szakvizsga tanügyigazgatási szakértői területen BSLP-XPSZT szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe