Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A
hallgatók gyakorlatban alkalmazzák a pedagógiai mérés-értékelés legfontosabb
formáit és módszereit. A hallgatók legyenek tisztában a pedagógiai folyamatba
illesztett mérések funkcióival, viszonyítási alapjaival és ismerjék a
mérőeszközök szakszerű összeállításának és használatának folyamatát. A mérések statisztikai eredményeit tudják
szakszerűen értelmezni és kommunikálni. Főbb
tematikai csomópontok: 1.
A nemzetközi és hazai mérések iskolai szintű
értelmezése a gyakorlatban 2.
Különböző típusú és funkciójú mérőeszközök
készítése és alkalmazása a gyakorlatban 3.
A különböző értékelési eszközök készítése és
alkalmazása a gyakorlatban 4.
IKT eszközök és a mérési-értékelési feladatok |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: - &n bsp;
Jelentés a
magyar közoktatásról 2010, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Bp., 17-33.p. http://mek.oszk.hu/12800/12893/12893.pdf -
A közoktatás indikátorrendszere 2017 MTA KRTK KTI http://www.mtakti.hu/wp-content/uploads/2018/02/A_kozoktatas_indikatorrendszere_2017.pdf -
Mérlegen a magyar iskola, Nemzeti Tankönyvkiadó
2012. Szerk.: Csapó Benő. http://mek.oszk.hu/12300/12314/12314.pdf
ss="MsoNormal" style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:0cm;
margin-left:-3.95pt;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;line-height:
normal">Ajánlott
irodalom: -
Carol H.
Weiss (2005): Értékelés. OKI, 2005. -
Csapó
Benő: Tudásszintmérő tesztek. In.: Falus Iván (szerk.)(2011): Bevezetés a
pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Kiadó Kft, Budapest, 234-263.p. ISBN
963-16-2664-4 -
Nagy
József (2007): Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. Szeged, Mozaik
Kiadó. ISBN: 978 963 697 541 8 -
Kontra
József (2013): A pedagógiai kutatások módszertana. Kaposvári Egyetem,
Kaposvár, ISBN 978-963-9821-46-0 -
Nagy
József (2010): Új pedagógiai kultúra. Mozaik Kiadó. Szeged. ISBN 978 963 697
653 8 -
Education at a Glance 2014-2017. OECD indicators. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri a fontosabb nemzetközi és hazai méréseket és
ezek iskolai értelmezési gyakorlatát - Ismeri a mérés-értékelés alapvető feladattípusait - Ismeri a mérési-értékelési eredmények gyakorlati
értelmezését b) képességei - Képes a mérésekhez kapcsolódó feladatokat,
kérdéseket megfogalmazni. - Képes a mérési eredmények értékelésére,
feldolgozására. c) attitűdje - Elkötelezett a szakszerű mérési-értékelési munka
iránt. |