Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: a korszerű moderátori illetve mentorpedagógusi felkészültség
elsajátítása, ezen belül a pedagógiai mentorálásban való szakirodalmi
tájékozottság megszerzése. A mentorálás módszertanának megismerése és a
hatékony pedagógiai tevékenység elemzésének megismerése. A főbb tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: - 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés
közös követelményeiről és az egyes tanár szakok képzési és kimeneti
követelményeiről - Hatályos NAT és Óvodai nevelés országos
alapprogramja - 326/2013.(VIII. 30.) Kormányrendelet a pedagógusok
előmeneteléről és a közalkalmazottak jogállásáról
lass="MsoNormalCxSpMiddle" style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;
margin-bottom:0cm;margin-left:17.3pt;margin-bottom:.0001pt;mso-add-space:
auto;text-indent:-14.15pt;line-height:normal;mso-list:l2 level1 lfo1">- Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/kiadvanyok/utmutato_pedagogusokminositesi_rendszerehez_v3.pdf Ajánlott
irodalom: -
Falus Iván
- Kimmel Magdolna (2009): A portfólió. Budapest, Gondolat Kiadó. ISBN:
9789636931209 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri a
moderátori tevékenység elméletét és jellemző gyakorlati eszközeit. -
Ismeri a
magyarországi pedagógusképzés főbb stratégiai kérdéseit, - Ismeri a pedagógiai gyakorlatok működési
mechanizmusait, - Ismeri saját szakterülete és szervezete kultúráját,
értékeit, szokásait, - Ismeri a gyakorlatvezetői/mentori, illetve a
jelölti/gyakornoki pedagógiai tevékenységet meghatározó dokumentumokat,
gyakorlatokat. b) képességei -
Képes
folyamatos tájékozódásra a mentorálás szakirodalmában, - Képes mérlegelni a pedagógiai szituációt, és
választani a mentori támogatás hagyományos és korszerű módszerei közül. - Képes elemzési eljárásokat, eszközöket alkalmazni,
adaptálni, és saját technikákat kidolgozni a jelöltek/gyakornokok pedagógiai
fejlesztéséhez. - Képes kompetencia-alapú, változatos pedagógiai
értékelési eljárások, technikák alkalmazására. -
Képes
kapcsolatot teremteni az egyéni pedagógiai munka és az intézményi működés
között. c) attitűdje -
Nyitott a különböző pedagógiai módszerek megismerésére. -
Elkötelezett a fejlesztő értékelés gyakorlata
mellett. |