Tantárgy adatlapja
A tanegység célja, hogy a hallgatókat megismertesse a kínai nyelv alapjaival. Az óra egyszerre fejleszti a hallgatók írás-olvasási készségét, megértési és beszédkészségét. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Li Xiao Qi ???:Boya Hanyu Chuji I. ?????????I. Beijing, Peking University Press, 2004. 1- 134. oldal. ISBN 978-7-301-07529-6/H9 1029 (tankönyv) Dai Guifu, Liu Lixin, Li Haiyan ??? – ??? – ???:Chuji Hanyu Kouyu ?????? 1-110.oldal, Beijing, Peking University Press, 2004. ISBN 978-7-301-06628-7/H 0907. (tankönyv) Kang Yuhua &Lai Siping ??? – ???:Conversational Chinese 301????301?. Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 2005. 1-95.oldal. ISBN 978-7-5619-1403-8/H 05014 (tankönyv) Ajánlott irodalom: |
Liu Xun??:New Practical Chinese Reader Texbook and Practical Book, ???????Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 2002. ISBN 978-7-5619-1040-5 Li Mingqi???:Chuji Hanyu Tingli 1. ??????1-19. oldal, Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 1999. ISBN 978-7-5619-1352-9 Yang Ji Zhou???: Hanyu Jiaocheng 1.????Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 2006. ISBN 7-5619-0745-1 Liu Li Xin???:Chuji Hanyu Yuedu yu Xiezuo Jiaocheng I. ???????????. Beijing, Beijing Daxue Chubanshe, 2006. ISBN 9787301078280 Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudás Ismeri a magyar, európai, valamint a közel- és távol-keleti identitás szakterületileg legfontosabb kulturális objektumait, szövegeit, kontextusait. Ismeri szakterületének jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét. b) képesség Törekszik szakmai nyelvtudásának fejlesztésére. Képes műfajilag sokszínű kínai nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmezni. Képes kínai nyelven hatékonyan, változatosan társalogni, képes a szisztematikus érvelésre, amelynek során jól kiemeli a lényeges pontokat és megfelelő mennyiségű részlettel szolgál, valamint megérti a kínai szakirányhoz kapcsolódó alapvető szakmai szövegeket. |