Tantárgy adatlapja
A gyakorlat az előadással szoros összefüggésben a restaurálások egyes eseteit vizsgálják, azt lehetőség szerint terepbejárással ötvözve. Ezáltal a hallgatók személyes tapasztalatot is szerezhetnek a restaurálások pozitív és negatív tapasztalatairól. Cél, hogy felkészítse őket az önálló véleményalkotásra, különös tekintettel a restaurálások során fellépő esztétikai és etikai problémák kezelésére. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Marosi Ernő: Forrásfoglalás. Restaurálások Székesfehérvárott, Esztergomban és Visegrádon a 2000. évben, in: Budapesti Könyvszemle XIII (2001), 348-362. F. Mentényi Klára: A mai magyar műemlékvédelem "hitelességéről", in:
e="font-family:'PT Sans';font-size:11pt;font-style:italic;">Mű Granasztóiné Györffy Katalin: Műemléki belső terek restaurálása?, rekonstruálása?, "látványteremtése"?, in: Műemlékvédelmi Szemle XI (2001), 111-126. Nagy Gábor: Turner Dunaharasztin. In: Örökség XV. évf. 5. sz. 2011. 17. Gaylhoffer-Kovács Gábor: Dunaharaszti impressziók. In: Örökség XV. évf. 7–8. sz. 2011. 48–51. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Ismeri az épített környezet, az urbanisztika és az építőművészet, a képző- és iparművészeti, illetve a modern és kortárs vizuális-technikai művészetek történetileg és kulturálisan változó társadalmi-szellemi, vallási-kultikus, hatalmi-ideológiai, kommunikációs és egyéb funkcióit és sajátosságait. b) képességei Képes az eredmények elfogulatlan mérlegelésére, vitaképes argumentumok felsorakoztatására, nyilvános vitára alkalmas vélemény megfogalmazására és közzétételére. |