Tantárgy adatlapja
A gyakran használt multimédia tartalomkomponensek jellemzői, hang- és képszerkesztő eljárások, - programok, valamint a multimédiás alkalmazások fejlesztéséhez használható keretrendszerek egyikének megismerése. Multimédia tartalomkomponensek előállítására, kezelésére használható programok: Audacity, IrfanView, Paint.NET, Illuminatus. A fenti alkalmazások segítségével hangállomány készítése, szerkesztése, képállomány - készítése, szerkesztése, clip készítése, szerkesztése A multimédia fejlesztésének szakaszai, egy önálló multimédia alkalmazás készítése. A multimédia programok értékelési szempontjai |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Dancsó Tünde (2007): A Sulinet Digitális Tudásbázis tananyagainak felhasználása az oktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 9. sz. 128-143. Kárpáti Andrea, Molnár Gyöngyvér, Tóth Péter és Főző Attila (2008, szerk.): A 21. század iskolája. Nemzeti Tankönyvkiadó. Budapest. Molnár Gyöngyvér és Kárpáti Andrea (2012): Informatikai műveltség. In: Csapó Benő (szerk.): Mérlegen a magyar iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 441-476.
>Ollé János, Papp-Danka Adrienn, Lévai Dóra, Tóth-Mózer Szilvia és Virányi Anita (2013): Oktatásinformatikai módszerek: Tanítás és tanulás az információs társadalomban. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. Ollé János (2012): Virtuális környezet, virtuális oktatás. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) Tudása b) Képességei A multimédia komponenseinek ismerete, az értékelési szempontok alkalmazása. |