Tantárgy adatlapja
A TANTÁRGYELEM CÉLJA: • A 6–12 éves tanulók pszichológiai sajátosságainak, fejlesztésük pedagógiai lehetőségeinek megtapasztalása, • a tudatos tanítói munka és az ehhez szükséges komplex látásmód kialakítása, • a tanítás–tanulás önálló szervezésének, irányításának a fejlesztése, • a választott műveltségterületen a tanítási órák tudatos tervezése (előkészületi vázlat, óratervezet készítése), kivitelezése, szakszerű és tudatos elemzése, • a tanítói pályához való pozitív viszonyulás erősítése. TANANYAG: • a csoport előtti előkészületi, tanítási és elemző órákon való aktív részvétel az 1–6. évfolyam valamelyikén, • előkészületi vázlatok írása, a megtartandó óra vázlatának és lehetőség szerint emlékeztetőjének szakszerű elkészítése, • a tanítási órához kapcsolódóan tanulói füzetek, felmérők javítása, értékelése, • helyettes tanítói feladatok ellátása, • a tanulói csoportok aktuális fejlesztési igényeihez alkalmazkodó feladatválasztás, óravezetés, • aktív kezdeményező, okfeltáró és a problémákra megoldást kereső óraelemzés. KÖVETELMÉNYEK: • tapasztalják meg a gyakorlatban azokat a tantárgy-pedagógiai ismereteket, amelyek a 6-12 éves korosztály alapkészségeinek alakításához szükségesek, • a hallgatók használják az elsajátított tanulásirányítási módszereket és munkaformákat, az integrált és differenciált oktatás eszköztárát, a szakmai, tantárgy-pedagógiai ismereteket, • legyenek alkalmasak a nevelő-oktató munka tervezésére, szervezésére, a tanulási folyamat aktuális fejlesztési igényeket és tanulási helyzetet mérlegelő irányítására, a tanulók készségeinek, képességeinek alakítására, fejlesztésére, az adódó nevelési helyzetek megoldására, • rendelkezzenek fejlett kommunikációs készséggel, a fenntartható fejlődés igényelte felelősségérzettel, minőségtudattal, hatékony munkaszervezési készségg el, saját tevékenységük szakszerű, tudatos elemzésével, • rendelkezzenek felelősségérzettel, feladatvállalási készséggel, a művelődés igényével, esztétikai fogékonysággal, kritikai érzékkel, a kollegalitás készségével. |
A szakmai gyakorlaton nyújtott hallgatói teljesítmény értékelési módszerei |
A csoportos gyakorlat részjegyeinek átlaga képezi a félév végi gyakorlati jegyét. |