Tantárgy adatlapja
A „Német nyelvtani gyakorlat II.” szeminárium a mondattal (egyszerű és összetett mondatok, mondatrészek, mondatrészek sorrendje, alá- és mellérendelő mondatok kötőszavai, határozói mellékmondatok, vonatkozói mellékmondat stb.) foglalkozik.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
DREYER, Hilke, SCHMITT, Richard, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Ismaning, Verlag für Deutsch, 1989. ISBN 3-88532-629-9
HEIDERMANN, Werner, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik: Testheft, Ismaning, Hueber, 2000. ISBN 3-19-017255-2
KOCSÁNY Piroska, LÁSZLÓ Sarolta, Die Wortklassen des Deutschen, Budapest, Tankönyvkiadó, 1994.
HERING, Axel, MATUSSEK, Magdalena, PERLMANN-BALME, Michaela, Übungsgrammatik: Deutsch als Fremdsprache, Ismaning, Hueber, 2002. ISBN 3-19-001657-7
Kohlmann Ágnes – Soproni Zsuzsa – Varga Éva: Grammatik I–IV. Pécs, 2019–2021.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudás
Ismeri a szakiránynak megfelelő germán nyelv beszélt és írott változatának szabályait, ismeretekkel rendelkezik az elvégzett szakiránynak megfelelő nyelv variánsairól, regisztereiről.
b) képesség
A szinkron nyelvállapot fonetikai, fonológiai, morfológiai, szintaktikai, szemantikai, pragmatikai, valamint diskurzusszintű jellemzőinek és ezek összefüggéseinek ismeretében képes a szakiránynak megfelelő nyelv gördülékeny, helyes, magabiztos, a mindenkori kontextusba illő használatára. Több stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél.
Képes tudását, az egyéni és szervezeti erőforrásokkal tudatosan gazdálkodva, önállóan fejleszteni.