Tantárgy adatlapja
A nyelvi kompetenciavizsga célja a tanár szakos hallgatók általános, tudományos és pedagógiai nyelvtudásának értékelése. A vizsga a pályázók írásbeli és beszélt nyelvi készségeit kívánja mérni. A vizsga írásbeli és szóbeli részből áll. Az írásbeli három része: olvasásértési feladatok, íráskészség mérése, valamint nyelvtani teszt. A vizsga szóbeli komponense két részből áll: spontán beszélgetés előre megadott témakörök alapján, és a téma megjelenítési lehetőségei a nyelvórákon, valamint rövid óravázlat készítése adott témában a négy nyelvi készség egyikének tanításához, és a témához kapcsolódó nyelvtani szerkezetek tanítása. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
tudása: magas szintű nyelvi kompetencia írásban és szóban rendelkezik az információszerzéshez, az információk feldolgozásához, értelmezéséhez és elrendezéséhez szükséges alapvető (szövegértési, logikai) felkészültséggel német nyelven
képessége: a nyelvi-grammatikai jelenségek értelmezése, képes szakszerűen kifejezni magát mind szóban, mind írásban. |