Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja:olyan szakmai tudás kialakítása,amely birtokában képessé válnak a 3-7 éves korú gyermekek körében a mozgástevékenység különböző szervezeti kereteiben a mozgásfejlesztés tervszerű és tudatos tervezésére és szervezésére (tervező szervező, rányitó készség kialakítása, elkötelezettség,felelősségteljes magatartás a szakmai ismeretek gyakorlati alkalmazása során)Többféle tanulási stratégia megismerése és alkalmazása a problémahelyzetek felismerése és megoldásának kezelése érdekében. Az óvodás korú gyermekek optimális terhelésének tervezéséhez és szervezéséhez szükséges ismeretek rendszerbe foglalása (inklúziós szemlélet megszilárdítása, és, a differenciált fejlesztés a folyamat jellegű értelmezése) A testnevelés sajátos szerepének tudatosítása az egészséges életmódra nevelés elméletében és gyakorlatában. |
Kötelező irodalom: GAÁL Sándorné, BENCZE Sándorné, A testnevelés mozgásanyagának feldolgozása a 3-10 éves korosztály számára, Szarvas, Szerző, 2004 GAÁL Sándorné, KUNOS Andrásné, Testnevelési játékok anyaga és tervezése, Szarvas, BTOF,1996, ISBN 963-650-519-5 GAÁL Sándorné, GYARMATI Zoltánné, KUNOS Andrásné, Testnevelési Programfüzetek III. IV. V., Szarvas, BTOF, TSF PFK, 2004 Ajánlott irodalom: FARMOSI István, GAÁL Sándorné, Óvodások és kisiskolások szomatikus fejlettsége és motorikus teljesítménye, Szarvas, Discursus, TSF PFK, 2005 HAMZA István, FODORNÉ FÖLDI Rita, TÓTH Ákos, Játék, egyensúlyozás, vízhez szoktatás, Budapest, Szerkesztő, 1995, ISBN 963-450-834-0 |