Tantárgy adatlapja
Felgyorsult világunkban az innováció, a fejlődés
kényszerítő erővel jelentkezik. A fejlődést tervszerűen, hosszú távú
stratégiák alapján, legtöbbször egymásra épülő projektek sorozataként lehet
sikeresen megvalósítani. Ennek egyik legfontosabb eleme a fejlesztést leíró
innovatív projektek szakszerű kialakítása, részletes projektterv elkészítése. A siker kulcsa a magas szintű projektfejlesztési,
projekttervezési, projektmenedzselési és pályázatírási ismeretekben és
készségekben van. A képzés során a hallgatók a projektgenerálás, a
projekttervezés és projektmenedzselés alapvető eszközeivel, módszereivel
ismerkednek meg. Ezen kívül ismerteket szereznek a pályázati rendszerekre,
azok dokumentációira vonatkozóan, a projektek és pályázati programok
egymáshoz illesztésével, és a pályázati dokumentációk alapvető
követelményeinek teljesítésével kapcsolatosan is. 1.
Az innováció és projekt kapcsolata,
szükségletek felmérése, érdekeltek bevonása, jövőműhely 2.
Probléma-gráf és a cél-gráf,
kulcsfeladatok, ütemezés, mérföldkövek, indikátorok, erőtér analízis és a
SWOT, a projekt logikájának bemutatása logikai keretmátrix módszerrel 3.
Pénzügyi terv 4.
Költségvetés, források, likviditás,
innovatív elemek, horizontális szempontok 5.
Szervezeti felépítés, felelősség
centrumok, partnerség 6.
Visszacsatolásos kibernetikai modell a
projektmenedzselésben. 7.
Eredmények értékelése, projekt lezárása |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
·
Haraszti I. – Huber B.: Projektfejlesztés és
Pályázatírás (ESZA). Kapocs könyvek, Nemzeti Család- és Szociálpolitikai
Intézet, 2005, 180 o., ISBN: 963 7366067 ·
Haraszti I.– Huber B.– Orosz B.: Projektfejlesztés,
projekttervezés és projektmenedzselés. Hét szabad művészet könyvtára, Corvinus Kiadó, 2005, 203 o., ISBN: 9639062626
|