Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Pszichoterápiás módszerek gyermekkorban
Tárgy kódja: BMNPS02200A
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Pszichológiai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Hámori Eszter
Tárgyleírás:

A tanegység célja, hogy elméleti bevezetést adjon a gyermekpszichoterápiás módszerek történetébe, alapjaiba és főbb eljárásaiba.

A kurzus áttekinti a gyermekpszichoterápiák, közös elemeit: az életkori sajátosságokat, a gyermeki nyelv sajátosságait, a terápiás indikáció, a szülőkonzultáció és a gyermekkel való kommunikáció szabályait és kereteit.

A tematika  kitér a főbb gyermekpszichoterápiás módszerek specifikumaira és kiemelten tárgyalja a pszichoanalitikus, a pszichodinamikus, a viselkedésterápiás, valamint a szülő-csecsmő konzultációs eljárásokat.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Lieberman, A. F., & Van Horn, P. (2011). Psychotherapy with infants and young children: Repairing the effects of stress and trauma on early attachment. Guilford Press.

Holder, A., & Slotkin, P. (2018). Anna Freud, Melanie Klein, and the psychoanalysis of children and adolescents. Routledge.

Ajánlott irodalom:

"font-family:Calibri;margin-left:0px;text-align:left;">Fraiberg, S. (1987). Selected Writings of Selma Fraiberg. Ohio State University Press.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

- A hallgató rendelkezik a gyermekpszichoterápia életkori feltételeinek ismeretével

- Ismeri a gyermekpszichoterápiák főbb módszereinek elméleti alapjait,.

- Ismeri a gyermekpszichoterápiák módszertani alapelveinek elméletét

b)    képességei

- Az elméleti ismeretek birtokában a hallgató képes megítélni a gyermekpszichoterápiás módszerek alkalmazhatóságának feltételeit,

- eldönteni az életkor-specifikus jellemzők alapján a pszichoterápia javasolhatóságát.

- a gyermekpszichoterápia alkalmazásnak etikai kérdéseiről gondolkodni.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe