Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja a retorikai eszközök tanulmányozása különböző műfajú szövegek (klasszikus irodalmi, interjúk, újságcikkek, filozófiai írások, reklámszövegek stb.) segítségével, hogy a hallgatók a megszerzett ismeretek és kompetenciák alapján maguk is alkalmazni tudják az elsajátított technikákat a szövegértés és szövegalkotás területén. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Catherine Fromilhague: Les Figures de style, Paris. Armand Colin, 2007, 127 p. ISBN 2-200-35236-0 Henry Suhamy: Les figures de style, Paris, PUF, 2016, 121 p., ISBN 978-2-13-073342-3 Olivier Reboul : Introduction a la rhétorique, Paris, PUF, Quadrige, 2013, 256 p. ISBN 978-2-13-062568-1 Jean-Michel Adam, Marc Bonhomme : L’argumentation publicitaire. Rhétorique de l’éloge et de la persuasion, Paris, Armand Colin, 2012, 368 p. ISBN 9782200278380 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek < span style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;font-style:italic;">(tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
tudása A hallgató ismeri a retorikai eljárások eszköztárát és a különböző szövegfajták retorikai jellemzőit. képességei A hallgató képes a retorikai diskurzus értelmezésére és gyakorlati alkalmazására. |