Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Sémantique et pragmatique françaises
Tárgy kódja: BMNRF04500F
Óraszám: N: 1/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Klasszikus és Újlatin Nyelvek Intézete
Tárgyfelelős oktató: Horváth Márton Gergely
Tárgyleírás:

Szemantikai és pragmatikai alapismeretek. A szemantika területei: jelentés, referencia, lexikális szemantika, mondatszemantika, implicit jelentés, szemantikai inferenciák, többértelműségek. A pragmatika területei: pragmatikai jelentés, pragmatikai inferenciák, lexikális pragmatika, diskurzuspragmatika, többértelműségek. A szemantika-pragmatika interfész.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

BAYLON, Christian & MIGNOT, Xavier: Initiation a la Sémantique du langage. Paris, Armand Colin, 2010. ISBN 978-2200344078

FUCHS, Catherine: Les ambiguités du français. Gap – Paris, Ophrys, 1996. ISBN 978-2708007727

REBOUL, Anne & MOESCHLER, Jacques: La pragmatique aujourd’hui. Une nouvelle science de la communication. Paris, Éditions du Seuil, 1998. ISBN 978-2020304429

YAGUELLO, Marina (éd.), Le Grand Livre de la Langue française. Paris, Éditions du Seuil, 2003. ISBN 978-2020336277

ZUFFEREY, Sandrine & MOESCHLER, Jacques: Initiation a l’étude du sens. Auxerre, Sciences Humaines Éditions, 2012. ISBN 978-2361060329

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

-    Részleteiben átlátja a szakterület elméleti problémáit, ezek történeti, folyamatszerű összefüggéseit.

- A szakterület legalább egy résztémájában elmélyült ismeretekkel rendelkezik.

b)    képességei

-    Képes a megoldandó problémák megértése és megoldása terén önálló tevékenységre és eredeti ötletek felvetésére, valamint a feladatok szakmailag magas szinten és önállóan történő megtervezésére és végrehajtására.

-    - Önállóan és kritikai szempontokat érvényesítve képes feltárni résztémája összefüggéseit

c) attitűdje

- Nyitott a tudományterület interdiszciplináris megközelítéseire.

- Törekszik arra, hogy szakmai kommunikációjában a normáknak megfelelően nyilvánuljon meg.

d) autonómiája és felelőssége

- Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben.

- Képviseli saját tudományos felismeréseit, eredményeit.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe