Tantárgy adatlapja
A kurzus általános célja a hallgatókban alakuló olvasói módozatok fejlesztése, az önálló ismeret- és élményszerzés kapcsán szóbeli és írásos véleményalkotás ösztönzése, a művek alapján a korszak angol kultúrtörténetének tanulmányozása. A kurzus specifikus célkitűzése, hogy műnemenként három-négy szerző, ill. alkotás elemző-értelmező tárgyalásán keresztül elmélyítse az előadások ismeretanyagát, fejlessze a hallgatók írásbeli és szóbeli kifejezőkészségét a szakirodalom szakszerű és etikus felhasználásával. A kurzus célja az egyes művek megvitatása. A szövegelemzések a művelt, figyelmes olvasás módszertanán alapulnak. A szemináriumi jegy része az órai munka, az öt perces kiselőadás és a szemináriumi dolgozat részjegyeiből alakul ki. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: an style="font-size: 11pt">BROOKER, Peter (et al.), The Oxford handbook of modernisms, Oxford, Oxford University Press, 2010, ISBN 978-0-19-954544-5 BALDICK, Chris, The Oxford English literary history, Vol. 10. 1910-1940, the modernist movement, Oxford, Oxford University Press, 2011, ISBN 978-0-19-928834-2 STEVENSON, Randall, The Oxford English literary history, Vol. 12. 1960-2000, the last of England?, Oxford, Oxford University Press, 2008, ISBN 978-0-19-818423-2 KING, Bruce, The Oxford English literary history, Vol. 13. 1948-2000, the internationalization of English literature, Oxford, Oxford University Press, 2004, ISBN 0-19-818428-X Ajánlott irodalom: SCHWARZ, Daniel R., Reading the modern British and Irish novel, Malden, Blackwell, 2005, ISBN 0-631-22622-2 LUCKHURST, Mary, A companion to modern British and Irish drama, Malden, Blackwell, 2006, ISBN 978-1-4051-2228-3 O’NEILL, Michael, CALLAGHAN, Madeleine (szerk.), Twentieth-century British and Irish poetry, Chichester, Wiley-Bla ckwell, 2011, ISBN 978-0-631-21510-3 |