Tantárgy adatlapja
A kurzus a hasonló című
előadás anyagát öleli fel, példák segítségével gyakoroltatva a megszerzett
ismereteket. A kurzus részét képezik: a mondat szerkezeti elemei, mondatban
betöltött szerepek és jelölésük, szintagmák, grammatikai konstrukciók,
valenciaszerkezet, névmások, személytelen szerkezetek, szórend, információs
struktúra. Kompetenciák: nyelvi
ismeretek, grammatikai rendszer, újabb nyelvészeti kutatási irányzatok,
tudományos munkára való készítés, elméleti megközelítés, absztrakciós
készség. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Delaveau,
Annie & Kerleroux, Françoise: Problemes
et exercices de syntaxe française. Paris: Armand Colin, 1997. ISBN 978-2200312169 Gardes
Tamine, Joëlle: La grammaire 2: Syntaxe,
4e édition, Paris: Armand Colin, 2008. ISBN 978-2200250034 Maingueneau,
Dominique: Syntaxe du français, 2e
édition, Paris: Hachette Supérieur, 2007. ISBN 978-2011457202 Monneret,
Philippe: Exercices de linguistique, Paris: PUF, 1999. ISBN 978-2-13-063024-1 pan> Riegel,
Martin, Pellat, Jean-Christophe & Rioul, René: Grammaire méthodique du français, Paris: PUF, 2004. ISBN 978-2130732853 |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Részleteiben
átlátja a szakterület elméleti problémáit, ezek történeti, folyamatszerű összefüggéseit. - A szakterület legalább egy résztémájában elmélyült
ismeretekkel rendelkezik. b) képességei - Képes a megoldandó problémák megértése és megoldása
terén önálló tevékenységre és eredeti ötletek felvetésére, valamint a
feladatok szakmailag magas szinten és önállóan történő megtervezésére és
végrehajtására. -
- Önállóan és
kritikai szempontokat érvényesítve képes feltárni résztémája összefüggéseit c) attitűdje -
Nyitott a tudományterület interdiszciplináris megközelítéseire. -
Törekszik arra, hogy szakmai kommunikációjában a normáknak megfelelően
nyilvánuljon meg. d) autonómiája és felelőssége - Kritikus tudatosság
jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben. -
Képviseli saját tudományos felismeréseit, eredményeit. |