Tantárgy adatlapja
A kurzus a hasonló című előadás anyagát öleli fel, példák segítségével gyakoroltatva a megszerzett ismereteket. A kurzus részét képezik: a mondat szerkezeti elemei, mondatban betöltött szerepek és jelölésük, szintagmák, grammatikai konstrukciók, valenciaszerkezet, névmások, személytelen szerkezetek, szórend, információs struktúra. Kompetenciák: nyelvi ismeretek, grammatikai rendszer, újabb nyelvészeti kutatási irányzatok, tudományos munkára való készítés, elméleti megközelítés, absztrakciós készség. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Delaveau, Annie & Kerleroux, Françoise: Problemes et exercices de syntaxe française. Paris: Armand Colin, 1997. ISBN 978-2200312169 Gardes Tamine, Joëlle: La grammaire 2: Syntaxe, 4e édition, Paris: Armand Colin, 2008. ISBN 978-2200250034 Maingueneau, Dominique: Syntaxe du français, 2e édition, Paris: Hachette Supérieur, 2007. ISBN 978-2011457202 Monneret, Philippe: Exercices de linguistique, Paris: PUF, 1999. ISBN 978-2-13-063024-1 Riegel, Martin, Pellat, Jean-Christophe & Rioul, René: Grammaire méthodique du français, Paris: PUF, 2004. ISBN 978-2130732853 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Részleteiben átlátja a szakterület elméleti problémáit, ezek történeti, folyamatszerű összefüggéseit. - A szakterület legalább egy résztémájában elmélyült ismeretekkel rendelkezik. b) képességei - Képes a megoldandó problémák megértése és megoldása terén önálló tevékenységre és eredeti ötletek felvetésére, valamint a feladatok szakmailag magas szinten és önállóan történő megtervezésére és végrehajtására. - >- Önállóan és kritikai szempontokat érvényesítve képes feltárni résztémája összefüggéseit c) attitűdje - Nyitott a tudományterület interdiszciplináris megközelítéseire. - Törekszik arra, hogy szakmai kommunikációjában a normáknak megfelelően nyilvánuljon meg. d) autonómiája és felelőssége - Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben. - Képviseli saját tudományos felismeréseit, eredményeit. |